Avatar billede MYC Nybegynder
25. juli 2010 - 20:37 Der er 4 kommentarer

halvdelen af billederne forsvandt efter overføring

Jeg fik overført 250 billeder til en bærbar fra min digital kamera, fandt ud af at kun 75 af dem blev overført, og samtidig slettede jeg originalerne på kameraet fordi det var mening vi sku gør plads til flere billeder på kameraet/ memorykort. De er ikk i bærbaret, for jeg har kigget rundt tusind gange. er det muligt at finde dem igen i selve memorykortet?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
25. juli 2010 - 20:51 #1
Der findes to ....gratis...programmer som måske kan redde original-filerne.
File Recovery:
http://www.pcinspector.de/default.htm?language=1
og Smart Recovery:
http://www.pcinspector.de/SmartRecovery/info.htm?language=1
Avatar billede daphne Novice
05. august 2010 - 16:18 #2
Husk når du benytte pcinspector, at der IKKE må være taget yderligere billeder på memory-kortet.

Et godt lille fif, som du bør skrive dig bag øret er, at købe et eller flere ekstra memory-kort, så du altid har et 'tomt' kort, hvis du løber tør for plads. Specielt på rejser kan det være dejligt at have noget ekstra lager-kapacitet. Det samme gælder mht. et par ekstra-batterier. Er drønærgerligt at løbe tør for strøm midt i det hele, og så ikke have mulighed for at tage de billeder, man nu gerne vil.

Jeg har selv prøvet pc inspector, den gratis version.. tager en krig og en madpakke, men jeg fik re-etableret de fleste af de billeder, der var på kortet, men det tog også et døgns tid, før den var færdig.

Krydser fingre for, at du kan redde nogen af dine billeder.

Mht. overførslen af billeder skal du lige sikre dig, at du også HAR plads på harddisken til at overføre billeder.. hvis ikke der er tilstrækkelig lagerplads overfører den KUN de billeder, der kan være.. og undlader resten. Det kunne være tilfældet her.

Med venlige hilsner
Gitte Daphne
05. august 2010 - 20:58 #3
PS: Hellerer flere 'små' Memory kort end ét stort!
Hvis det store kort 'dør' / 'forsvinder' i rodet *S* -> Tja - så er >1000 foto gone ...

Jeg har selv 3 x 4Gb (de mindste man kunne få i den hastighed dengang; dec 2009) ...
Avatar billede daphne Novice
10. august 2010 - 10:53 #4
#3>
Kunne ikke ha' sagt det bedre selv, jeg har også 3 memory-kort, og derudover har jeg også 3 ekstra batterier, for det er dælme surt, at løbe tør for batterier :-)

Mvh.