Avatar billede uniquedk Nybegynder
25. juli 2010 - 02:26 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

How to? Script til ekstern hjemmeside...

Hvis jeg vil lave et script fra min hjemmeside således at andre kan bruge scriptet til at implementere noget fra mit website på deres hjemmeside, i hvilken retning skal jeg så kigge?....
Vi snakker at et script der henter info fra min database, hvorpå den så skal genere et html output en bruger skulle kunne implementere på deres egen hjemmeside....
Jeg bruger php/mysql, men det kan vel ikke gøres med det?
hvilket sprog snakker vi? og et par keywords i hvilken retning jeg skal researche kunne være godt :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 02:50 #1
De kan sagtens inkludere indhold genereret af dit PHP script i deres side.
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
25. juli 2010 - 02:51 #2
gode ord - SOAP SOA til google
http://en.wikipedia.org/wiki/Service-oriented_architecture

jeg har selv lavet det i php og mysql eller VB.net og oracle :)

og linket her er hvis du er doven og bar vil have noget som virker :)

http://www.scottnichol.com/nusoapprogwsdl.htm
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
25. juli 2010 - 02:51 #3
.
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
25. juli 2010 - 02:53 #4
en iframe på deres side og som inkluderer din side - ville muligt være endnu hurtigere :)
Avatar billede uniquedk Nybegynder
25. juli 2010 - 02:59 #5
Er ikke doven :-) vil lære det fra bunden når det skal være... og scriptets indhold vil være forskelligt fra bruger til bruger, så en ifram er ikke en mulighed... er nu heller ikke noget jeg rører :-) hører efter min mening fortiden til.... kigger lige på dit SOA link snart, men nu er det vidst sengetid...... smider lige point når jeg har kigget på det, hvis det er det ;-)
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
25. juli 2010 - 03:05 #6
hvis det "kun" ansi text er

http://php.net/manual/en/function.file-get-contents.php

den har nogle begrænsninger ala max xx megabyte data .. og alle kan få den info og google vil indexer den ... men den kan laves på 5 min .. Herre nem .... men ikke sikker og man kan lave man in the middel attack -- http://en.wikipedia.org/wiki/Man-in-the-middle_attack
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 08:29 #7
Jeg kender ikke noget til SOAP SOA (måske er det genialt til foretagenet), men kan det ikke klares med et dynamisk genereret Javascript-dokument?