Avatar billede Hansx Nybegynder
24. juli 2010 - 15:16 Der er 6 kommentarer

Hvornår bruger man vil og ville?

Hej alle sammen,
Jeg håber det ok jeg opretter et grammatik spørgsmål i fri debat!
Jeg kommer ind imellem i tvivl om jeg skal bruge "vil" eller "ville" i en sætning.

Jeg håber i gider forklare, med f.eks nogle sætninger..:)

NB: Ville siges være KUN datid, men er det korrekt ds?
24. juli 2010 - 15:31 #1
Point ude: 385 ?
Det ville[/v] være en go' ide at du [b]vil følge op på dine tidigere GAMLE spørgsmål ->
http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/Hansx (Dem der ikke er grønne)
Avatar billede Hansx Nybegynder
24. juli 2010 - 15:59 #2
Det gør jeg med glæde. Men har ikke delt point ud der, for underlig nok kommer jeg til giv mig selv point..!!!!

Hvordan tildeler man point...

Og ja vil stadige vide lidt om vil og ville..:)
24. juli 2010 - 16:04 #3
Avatar billede Slettet bruger
24. juli 2010 - 17:14 #4
Under forudsætning af at du vil (nutid) lukke dine spørgsmål, vil (nutid) jeg fortælle dig, at hvis du har villet (datid) lukke dem før har du ikke gjort det rigtig, selv om de muligvis ville (datid).
Avatar billede Selas Nybegynder
24. juli 2010 - 17:51 #5
Avatar billede Slettet bruger
25. juli 2010 - 14:31 #6
Nå der sker ikke noget, men hvad, Hansx må være et barn? Der er vel ingen voksen, som stiller et så simpelt spørgsmål?