Avatar billede rzc Nybegynder
23. juli 2010 - 16:33 Der er 3 kommentarer

Web-server virker ikke på WAN

Jeg står med et lidt underligt problem.

Jeg har en CCTV server kørende, som har en web-del som jeg skal kunne tilgå overalt.

Den kører self. på port 80.

Jeg har oprettet en dyndns dertil, og tilgår jeg den fra computere på samme netværk (LAN) virker det fint.

Tilgår jeg den fra computere på andet netværk, virker det ikke.

Forwarder jeg porten til en anden server i stedet (vores Backup-server) så virker det fint.

Jeg har self. disablet firewallen på CCTV serveren, men det hjalp heller ikke.

Noget der undre mig, er at når jeg tilgår serveren udefra via dyndns, så skriver den "http://192.168.1.107" i adresse feltet.
Jeg har andre dyndns'er som peger på samme IP der gør det samme, medmindre jeg forwarder porten til vores backup-server.

Hvad kan  der lige være galt her?
Avatar billede rzc Nybegynder
23. juli 2010 - 16:35 #1
"Forwarder jeg porten til en anden server i stedet (vores Backup-server) så virker det fint."
Her mener jeg self. at så får jeg adgang til backup-serveren som jeg skal og ikke CCTV serveren.
Avatar billede ksoren Nybegynder
23. juli 2010 - 17:58 #2
Er det er hostnavn et sted i en konfigurationsfil, som kan tilrettes? Jeg tænker, at den måske automatisk omdirigerer til denne
Avatar billede rzc Nybegynder
23. juli 2010 - 18:59 #3
Jeg prøvede lige inden jeg tog hjem, at installere Wamp server på CCTV serveren, og disable CCTV programmet..

Så kunne jeg få adgang via port 80 til Wamp server.

Det må ligge i CCTV programmet, men det undre mig bare at det virker 100% over LAN.

Der er ikke noget i configurationsprogrammet til CCTV'en jeg ikke har prøvet. Men må kigge efter nogle config-filer.