Avatar billede munkerud Nybegynder
23. juli 2001 - 13:34 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

VHS til DVD

Jeg har et spørgsmål som jeg håber nogle af jer dygtige og hjælpsomme ”eksperter” kan hjælpe mig med, og sikkert har hørt før, men bær over med mig, hvis dette skulle være tilfældet.
Jeg har et hav af gamle selvoptaget VHSfilm og Video8 samt High8 – familiebilleder – over 200 timer som jeg godt ville brænde over på en cd’er, og vise familien på Tv’et via DVD-afspilleren i en god kvalitet – helst ingen kvalitetstab - og det må helst ikke koste en bondegård. Jeg ved at Panasonic har en sådan DMR-E10 til den nette sum af lidt ”under” 4.000 US $, da den kun kan købes i US og prisen ikke er tiltalende, ville jeg gerne om andre kan give mig vejledning i om det er muligt at lave VHS til DVD på computeren. Jeg skal måske vente, så kommer den slags udstyr til DK i en mere prisvenlig udgave?
Jeg mener dette spørgsmål må kunne interessere andre,  idet familiebillederne jo’ er sjovt at have og især når der er gået lang tid, uanset hvor gammel man er nu, er fortiden på billeder altid sjovt at stifte bekendtskab med.
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2001 - 13:36 #1
grab videoen via et gfx-kort med tv-in, derefter konverterer du den til .mpg i videocd format. og brænder den på en CD som din dvd afspiller kan afspille.
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 13:37 #2
DU skal nok vente et par år, til brændbare DVD bliver almindelige....

Du kan godt købe DVD-RW, men de kan ikke afspilles i en standalone DVD afspiller, og formatet kan kun indeholde omkring 4 GB (tror jeg)
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 13:38 #3
hehe disky, så kommer jo netop det kvalitetstab som skulle undgåes...
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2001 - 13:39 #4
el_barto: tja det kan ikke undgåes for tiden.

jeg er ikke engang sikker på den DVD-RW kan brænder video DVD\'er
Avatar billede Slettet bruger
23. juli 2001 - 13:40 #5
næh, det kan den sikkert ikke...
Avatar billede munkerud Nybegynder
23. juli 2001 - 14:02 #6
Undskyld jeg kom til at trykke på accapteret svar, jeg syntes svarene var gode, men det løser ikke problemet, så hvis jegmå, vil jeg gerne have spørgsmålet stående åbent endnu!
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2001 - 14:03 #7
jeg er bange for der ikke umiddelbart findes en løsning så du kan brænde dine egne DVD skiver, uden at du vil bruge en formue
Avatar billede munkerud Nybegynder
23. juli 2001 - 14:17 #8
Jeg sender lige adressen på denne \"maskine\" der kan lave analogt signal om til digitalt, men jeg konstaterer også at I har ret, for det er til MPEG2 format den brænder skiverne i.

http://www.prodcat.panasonic.com/shop/templates/rect_template.asp?ModelId=10485&show_all=false&product_exists=True&active=1&ModelNo=DMR-E10
Avatar billede disky Nybegynder
23. juli 2001 - 14:21 #9
DVD skiver er i mpeg2 format :)
Avatar billede munkerud Nybegynder
29. juli 2001 - 16:25 #10
Hej \"el barto\" og \"disky\" tak for jeres svar og den viste interesse. Må jeg spørge om hvad man så kan gøre for at få ændret et analogt medie til MPEG2, hvis dette er lig DVD?
DVD kvaliteten kan jeg måske leve med :o))) jeg har trods alt stadig mine masterbånd.