Avatar billede KristianMJ Nybegynder
22. juli 2010 - 12:07 Der er 12 kommentarer

Windows installation

Jeg har fået en ny harddisk og skal have installere windows xp på den, kom til at vælge den første mulighed for det ( hvor den også formatere ), sker der noget hvis jeg bare lader den køre det hele igennem, andet end det tager lidt længere tid ?

Jeg står også og mangler en driver til mit bundkort, LanParty nF4, hvor kan jeg finde det henne ?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 12:23 #1
Nej det kan du roligt gøre, men det er ikke godt hvis du kun har 1. partition. Dels tager det meget lang tid at scanne for virus mm. og dels tager det lang tid når man fragmenterer og går partitionen ned mister man alt. Så mindst 2 partitioner.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 12:26 #2
Ps. husk at lukke dit gamle spørgsmål.
http://www.eksperten.dk/spm/914497
Avatar billede KristianMJ Nybegynder
22. juli 2010 - 12:27 #3
Kan jeg så godt genstarte og vælge den anden funktion?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 12:42 #4
Ja sagtens. Der står hvordan du sletter partitionen og opretter en ny. Man behøver ikke at oprette alle de partitioner man ønsker med det samme. Det kan man senere gøre i windows Diskhåntering.
Jeg kører selv med winXP. Og har 1. partition på 30GB til windows og små programmer. Og 1. partition på 40GB til store programmer og 1 partition på resten af HDD til Musik billder osv. Men det kan man jo gøre som man selv ønsker det.
Avatar billede Jensen DK Novice
22. juli 2010 - 13:33 #5
Fiskerbo! Hvorfor sådan et hastværk med at lukke et spørgsmål som kun er 2 dage gammelt? #2.
22. juli 2010 - 14:21 #6
... der er en guide her -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104 - bemærk det om partioner mm.
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 15:31 #7
Silbidor
Nej hvorfor dog det? Jeg skrev forkert, der skulle have stået:
Husk at følge op på det gamle spørgsmål. Der er jo kommet 2 indlæg, som ikke har fået respons. Så ja bommert:)
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 15:44 #8
#6 Jeg er uenig i følgende fra linket:
Har du brug for at installere mange programmer, hvoraf flere f.eks. er nyere spil, så har du brug for en større C:\ partition, end den som ikke har brug for så mange programmer og spil.

Jeg mener bestemt at det er bedre at lægge alle store programmer på en anden partition. Både med hensyn til scanning af virus, trojanere ,andet malware og diskfragmentering. Jeg kan se på min computer, at det kun er C-drevet som bliver hurtig fragmenteret. Der sker ikke meget få den partition hvorpå jeg har mine store programmer.
Desuden er der mange som laver et Image af C-drevet, og det går jo også hurtigere, både at lave og geninstallere når drevet ikke er så stort. Og der er slet ingen fordele ved et stort C-drev.
22. juli 2010 - 17:22 #9
Ref #8: Programmer der er INSTALERET på eks. D: skal alligevel instaleres igen hvis styresystemet C: ryddes. Så vil jeg mene at det lige så godt kan ligge sammen med styresystemet C: ...
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 18:16 #10
Det er nu kun delvis rigtigt og kun ved nyinstallation ikke ved repair. Og slet ikke recovery med et Image. Desuden bibeholder kalender og noteprogrammer deres informationer under alle omstændigheder.
Du ved da det tager pokkers lang tid at scanne en hel HDD for virus, i forhold til en Partition på 30GB. Og det bør man jo gøre jævnligt.
Avatar billede Jensen DK Novice
23. juli 2010 - 06:14 #11
Jeg gør også som Fiskerbo skriver i #8 alt andet giver for mange ulember.
Avatar billede KristianMJ Nybegynder
30. juli 2011 - 15:20 #12
Tak