Avatar billede chrishunter Nybegynder
22. juli 2010 - 09:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

diff -r ... er tilsyneladende ikke recursiv

Hej eksperter!

Jeg vil gerne checke, hvorvidt en foretaget backup er i orden, og senere, hvorvidt nogle ændringer, jeg derefter har lavet, har haft indflydelse (om de har ændret) på de oprindelige data.

Og som jeg har forstået det, så skulle

$ diff -r /oprindeligt/bibliotek/ /backup/bibliotek/

netop vise evt. forskelle også i underbiblioteker.

Men på min OpenSUSE 11.2 box ser det ud om om ovenstående kommando giver samme resultat som

$ diff /oprindeligt/bibliotek/ /backup/bibliotek/

og ikke er recursiv. Og ja, der er i mine testbiblioteker forskelle i underbibliotekerne også - diff -r viser/finder dem bare ikke.

Har jeg misforstået noget, gør jeg noget forkert, eller er det noget særligt med OpenSUSE, der gør, at det ikke virker, som jeg ønsker?

Venlig hilsen

Christian
Avatar billede double-g Juniormester
24. juli 2010 - 16:15 #1
Diff -r virker fint på min openSUSE 11.3

peter@MinLinuxBox:/lager> diff config/ wget/config
Identiske underkataloger: config//akonadi og wget/config/akonadi
Identiske underkataloger: config//autostart og wget/config/autostart
Identiske underkataloger: config//enchant og wget/config/enchant
Identiske underkataloger: config//google-chrome og wget/config/google-chrome
Identiske underkataloger: config//gtk-2.0 og wget/config/gtk-2.0
Identiske underkataloger: config//gtk-qt-engine og wget/config/gtk-qt-engine
Identiske underkataloger: config//kde.org og wget/config/kde.org
Identiske underkataloger: config//menus og wget/config/menus
Identiske underkataloger: config//tracker og wget/config/tracker
diff config//user-dirs.dirs wget/config/user-dirs.dirs
1c1
<
---
> # This file is written by xdg-user-dirs-update
Identiske underkataloger: config//vlc og wget/config/vlc

peter@MinLinuxBox:/lager> diff -r config/ wget/config
diff -r config//menus/applications-kmenuedit.menu wget/config/menus/applications-kmenuedit.menu
2c2
<
---
> <Menu>
diff -r config//user-dirs.dirs wget/config/user-dirs.dirs
1c1
<
---
> # This file is written by xdg-user-dirs-update
Filerne config//vlc/6190.jpg og wget/config/vlc/6190.jpg er forskellige
Avatar billede chrishunter Nybegynder
13. januar 2011 - 14:35 #2
Det virker nu ...