Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
21. juli 2010 - 19:10 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Movie Maker

Hejsa (:
Jeg har lidt et problem.. Da jeg fik min computer for et år siden kunne jeg sagtens importere sange til Movie Maker, sidst jeg brugte det var omkring jul, og der var heller ingen problemer.. For noget tid siden ville jeg så lave en film, men jeg kan ikke importere musik? Eller dvs. jeg kan ikke importere musik som jeg har downloaded, men musik jeg har kopieret fra en CD er der ingen problemer med.. Hvad er årsagen til dette, og hvordan løser jeg problemet? Førhen kunne jeg sagtens importere downloaded filer, og det vil jeg meget gerne kunne igen, så håber nogen kan hjælpe (:
-Angel
Avatar billede milter Ekspert
21. juli 2010 - 19:49 #1
Hvilken udgave af MM har du?

Hvilken filtype har de sange, du har problemer med?
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
21. juli 2010 - 20:25 #2
Jeg ved faktisk ikke hvilken udgave det er.. Det var det der lå på min computer da jeg fik den sidste år.. Tror det er standard udgaven (:
Det er mp3-filer.. jeg har ogs prøvet med en anden filtype, husker ikke hvilken, men det virkede heller ikke..
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
21. juli 2010 - 20:28 #3
Jeg bruger i øvrigt windows xp, hvis det kan hjælpe på det med udgaven (:
Avatar billede milter Ekspert
21. juli 2010 - 20:40 #4
Det kan skyldes, at musikken er beskyttet mod kopiering. Hvor har du numrene fra?
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
21. juli 2010 - 21:03 #5
De er hentet ned fra youtube (:
Avatar billede milter Ekspert
21. juli 2010 - 21:19 #6
Jeg tror, du er inde på et emne, som bliver vanskeligt at besvare. Hvis musikken er kopispærret, er det sikkert ikke lovligt at bryde den spærring. Det afhænger af det enkelte nummer og indlæg på Youtube.

Bruger du samme metode, som tidligere, eller er du først nu begyndt at forsøge med musik fra YouTube?

Den musik, du tidligere kopierede fra CD, hvor havde du den fra?

Hvis det er kopispærring, der er problemet, bør du først kigge her:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad058/
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
22. juli 2010 - 11:57 #7
Før kunne jeg godt downloade fra youtube og importere det til movie maker..
Det havde jeg fra min cd'er? (: rippede det i Media player..

okay tak, jeg kigger på det senere (:
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
22. juli 2010 - 22:09 #8
Jamen det er jo om kopispærring på cd'er? jeg har intet problem med det musik jeg har kopieret fra en cd.. JEg har problemer med det musik jeg har downloaded..
23. juli 2010 - 06:55 #9
<AngelFromTheDawn>: DU skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
23. juli 2010 - 20:47 #10
Nåe, ups undskyld xD Jeg ved ikke så meget om det her sted, jeg bruger det kun når jeg har et elektronisk problem xD
Avatar billede milter Ekspert
23. juli 2010 - 20:51 #11
Hi Angel fra morgenstunden.

Linket, jeg gav dig, viste måske ikke lige den situation, du er i. Hvis du havde kigget på slutningen af linket, ville du have fundet dette link, som dækker alle former for digital kopiering:

http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/cdbrand/

Du har endnu ikke forklaret, om du har benyttet præcist samme fremgangsmåde tidligere som nu, eller hvilke trin den proces indeholder.

Hvis du forklarer trin for trin, hvad du tidligere gjorde, og hvad du gør nu, vil det være meget lettere at hjælpe dig. F.eks. hvordan du gemte lydfilerne tidligere og nu.
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
23. juli 2010 - 23:21 #12
Hellow (:
Undskyld, jeg skal bare ha' sådan noget elektronik halløj skåret lidt ud i pap xD
Altså, jeg downloader, eller får en ven til at downloade sangen fra youtube.. derefter gemmer jeg den i musik som mp3 fil.. jeg går ind i MM og trykker importer musik, og finder sangen.. Det gjorde jeg før og det gør jeg nu (: men før virkede det og nu kommer den med en fejlbesked ;z og det gør den ved alle sange..
Avatar billede milter Ekspert
24. juli 2010 - 00:12 #13
Dit problem kan ligge mange steder. Det kan afhænge at programmet, du bruger til at downloade musikken, f.eks. om musikken er beskyttet mod kopiering, om dit program gemmer den beskyttelse i kopieringen, om formatet, du gemmer i, er understøttet af MM, osv.

Den bedste måde at sikre sig, at downloadet musik kan bruges i andre programmer, er at brænde den til CD og derefter bruge den andre steder.

Reglerne for kopiering af kopisikret materiale kan være ret indviklede, og det er ulovligt her på eksperten at rådgive om den slags.

Prøv at spørge din ven om, hvordan han/hun har gjort tidligere.
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
24. juli 2010 - 00:50 #14
Tak for svaret (: Jeg prøver det med cd'en og ser om det virker, det er da en mulighed (: ellers må jeg bare bruge det musik jeg kan (:
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
17. august 2010 - 16:01 #15
Milter - Smid et svar her ogs, så kan jeg få den lukket ogs for har fundet en løsning (:
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2010 - 10:14 #16
Kommer her med tak for point :-)
Avatar billede AngelFromTheDawn Nybegynder
19. august 2010 - 15:17 #17
Så lidt :D