Avatar billede Belinda Juniormester
21. juli 2010 - 14:04 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Mistet adgang til webside

Hej
Jeg har mistet adgangen til min hjemmeside - når jeg prøver at gå ind på den, får jeg bare den besked at siden ikke kan vises. Jeg kan heller ikke få adgang til kontronlpanelet hos hosten. Hosten kan se at siden loader fint - det har andre bekendte også verificeret.
Så spørgsmåler er hvad har jeg slået fra eller til - siden det ikke længere er muligt at se siden?
Dagen hvor siden ikke længere kunne findes arbejdede jeg med at oprette en blog hos 'blogger' - i den forbindelse downloder google noget på ens pc - kan det have noget med det at gøre?
Adressen:
http://webbea.t35.com/sites/forside_default.htm

Håber at I kan hjælpe.
Tak
Avatar billede fire-fox Nybegynder
21. juli 2010 - 14:34 #1
Hejsa!

Ja siden loader fint her, men prøv evt. at tjekke din maskine igennem for spyware. Jeg har oplevet før det har været årsag til webadresser ikke kan ses.
Avatar billede Belinda Juniormester
21. juli 2010 - 15:11 #2
Jeg har antivirus med spyware funktion slået til, det har ikke fundet noget - hvordan skal jeg ellers finde spyware?
Avatar billede fire-fox Nybegynder
21. juli 2010 - 16:06 #3
Hejsa!

Jeg ville forsøge med Spybot search & destroy
http://www.safer-networking.org/en/mirrors/index.html
21. juli 2010 - 19:03 #4
<webbea>: DU skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...

---

Under hvilket styresystem:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken browser / version ?
Avatar billede Belinda Juniormester
21. juli 2010 - 19:52 #5
Beklager - tak for at oplyse mig - håber så det er kommentarfeltet jeg skal bruge.
Avatar billede fire-fox Nybegynder
21. juli 2010 - 21:22 #6
Hejsa

Det er korrekt, du skal bruge "Kommentar (til forslag)" prik i den :) og skriv hvad du vil skrive
Avatar billede Belinda Juniormester
21. juli 2010 - 23:12 #7
Hej fire-fox
Nu har jeg downloaded Spybot S&D som har scannet mit system og slettet dålige filer. Jeg kan desværre stadig ikke komme ind på siden, heller ikke til kontrolpanelet. Så er der andre gode forslag??
Kan jeg iøvrigt slette det svar jeg har skrevet forkert ind??
Og ellers tak for hjælpen:-)
21. juli 2010 - 23:17 #8
Gentager:

Under hvilket styresystem:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Hvilken browser / version ?
Avatar billede Belinda Juniormester
22. juli 2010 - 05:51 #9
Jeg har XP og bruger browserne: ie ver. 8 eller FF ver. 3.6.6
22. juli 2010 - 06:35 #10
Selvom det nok ikke har noget på sig i den retning, kan du jo gennemføre denne 'pakke' ->

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...

...og her er omtalte HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede Belinda Juniormester
22. juli 2010 - 08:22 #11
Har du selv erfaring med at bruge disse oprydnings programmer?
Og hvorfor sker en sådan udelukkelse lige med et - hvis det relaterer til 'gammel spyware'?
Avatar billede Slettet bruger
22. juli 2010 - 08:49 #12
Det KUNNE tæmkes at noget malware, på et tidspunkt har haft fat i din hosts fil.

Hosts-filen fungerer som en lokal (hurtig) DNS-server ("oversætter" domæne-navne til iP-addresser).

Prøv at åbne denne fil med notepad: c:\windows\system32\drivers\etc\hosts
- og se om "webbea.t35.com" optræder dér.
Avatar billede Belinda Juniormester
22. juli 2010 - 09:52 #13
Hej T4NK3R,
Nej, 'webbea.t35.com' forekom ikke i listen - kun en masse andre internet adresser- dem kan jeg vel bare slette?
22. juli 2010 - 09:58 #14
Avatar billede Belinda Juniormester
22. juli 2010 - 11:29 #15
Hej Karise_larry - ja så fik jeg det slettet:-) - men er endnu ikke kommet videre - har du selv erfaring med at bruge den oprydnings procedure du har anbefalet mig?
22. juli 2010 - 12:12 #16
... jeg har nok anbefalet den >10.000 gange (ikke kun her på E. ...) samt selv brugt den hos 'kunder' >100 gange... sååå...
Avatar billede Belinda Juniormester
22. juli 2010 - 12:19 #17
Okay - Tak - Så må jeg nok hellere se og komme i gang:-)
Avatar billede Belinda Juniormester
24. juli 2010 - 16:39 #18
Hej
Tak for al hjælpen med at finde løsningen på mit problem - I går valgte jeg at finde en anden host til min side, for jeg syntes ikke jeg havde mod på at køre den drastiske oprydningsprocedure igennem - når min computer egentlig fungerer tilfredsstillende - og det ville være rigtig ærgerligt hvis jeg bagefter fik en masse bøvl med ting der så ikke virkede. Flere at de processer jeg har kørt på maskinen - har fjernet mange gl. filrester og andet "affald", som det har været rart at komme af med - det er jeg rigtig glad for.
Jeg har gennem ugen løbende forsøgt at komme ind på min side og til kontrolpanelet hos hosten - hvergang med det samme resultat : " at siden ikke kan vises" + "på grund af for lang svartid" ect.
I dag ville jeg så lige teste linket igen - og hvad sker der så - Voila - så er jeg inde på siden:-) og kontrolpanelet har jeg ligeledes fået adgang til.
Men jeg har svært ved at vide hvad der er sket. Derfor er det også svært at afgive point. Men jeg giver dem til Karise_larry for flest foreslag - som alle var meget veldokumenterede - selvom jeg naturligvis ikke ved om det var nogle af disse der gav pote, eller nogle af de andre forslag eller om det er et rent tilfælde. Jeg håber I synes valget er okay.
Jeg ønsker alle en rigtig god weekend, og siger endnu engang mange tusind tak for hjælpen:-)
24. juli 2010 - 16:49 #19
Ping...

Læg selv et [svar] og vi deler alle sammen...

Jeg vil gætte på at det 'bedste' var oprydningen med nævnte CCleaner ...
Avatar billede Belinda Juniormester
24. juli 2010 - 16:57 #20
Hvordan "Læg selv et svar" - jeg troede det var det jeg havde gjort?