Avatar billede bengaard Nybegynder
21. juli 2010 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fjerne del af celle på 1000+ rækker

Hej,

jeg har et excelark med over tusinde rækker, hvor den første celle i hver række ser sådan ud:

<OPTION VALUE="_685n6spbbedr92rj7clq0_">Anneksvænget
<OPTION VALUE="_d85n6spbcd5pmatkhdpjmat0_">Annelisevænget
<OPTION VALUE="_k85p6arj4c5m76tkhdpjmat0_">Arendalsvænget
<OPTION VALUE="_685p6atkhdpjmat0_">Arevænget

...osv

hvordan kan jeg i excel fjerne det mellem <...> inkl. <> så kun vejnavnet står tilbage i cellen?

obs er n00b til excel ;o)

Mvh Carsten
21. juli 2010 - 11:47 #1
Hvis den første celle er A1, indtastes denne formel i en ny celle i rækken:
=MIDT(A1;FIND(">";A1;1)+1;30)
Kopier herefter formlen til hele rækken.

Efterfølgende kan den nye kolonne kopieres, og herefter vælge Indsæt speciel, Værdier
oven i de oprindelige celler.
Avatar billede bengaard Nybegynder
21. juli 2010 - 12:16 #2
Meget fint, super :D Tak for hjælpen. Er det et svar eller en kommentar, du har skrevet? Har været væk fra eksperten nogle år så kan ikke helt huske, hvordan du får point.
Avatar billede vejmand Juniormester
21. juli 2010 - 12:26 #3
Du kan også:
Marker kolonne A
Data -> Tekst til kolonner -> Afgrænset -> Vælg > som afgrænser
Herefter kan kolonne A slettes......
21. juli 2010 - 12:26 #4
Dette er et svar!