Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. juli 2010 - 14:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hyperlink i gridview

Hejsa
Jeg har prøvet flere måder at lave hyperlink i et gridview på, men intet virker efter hensigten. Kan nogle hjælpe mig her?

aspx-filen
<asp:GridView BorderWidth="1px" AutoGenerateColumns="false"
AllowSorting="false" OnRowDataBound="GridViewAddFiles_RowDataBound"
Width="400px" ID="GridViewAddFiles" runat="server">
    <HeaderStyle CssClass="DataGridHeader" />
    <Columns>
    <asp:HyperLinkField
        Target="_blank"
        DataNavigateUrlFields="FullURL"
        DataNavigateUrlFormatString ="{0}"
        Text="hej kaj"
    />

        <asp:BoundField DataField="SBfilename" HeaderText="Tilføjede filer" />
    </Columns>
</asp:GridView>

Måde 1)
        protected void GridViewAddFiles_RowDataBound(object sender, GridViewRowEventArgs e)
        {
            if (e.Row.RowType == DataControlRowType.DataRow)
            {
                DataRowView dataRowView = (DataRowView)e.Row.DataItem;
                e.Row.Attributes.Add("style", "cursor:hand");
                e.Row.Attributes.Add("onmouseover", "this.style.backgroundColor = 'Silver'");

                e.Row.Attributes.Add("onClick", "window.navigate('../../files/documents/240528.Ladies_&_Gentlemen_(Cover).jpg')");
            }

Virker efter hensigten - BORTSET fra at jeg mangler at sætte en _blank-attr. på. Det er faktisk hele issuet.

Måde 2)
Følgende fra aspx-filen
<asp:HyperLinkField
    Target="_blank"
    DataNavigateUrlFields="FullURL"
    DataNavigateUrlFormatString ="{0}"
    Text="hej kaj"
/>
databasefeltet FullURL er hentet fra databasekaldet:
    SELECT
    SB_Filename  AS SBfilename
    , SB_Path AS SBpath
    , SB_fileID AS FileID
    , '../../files/documents/SB/' + SB_Filename AS FullURL
    FROM SB_file

Den giver den åbner rigtigt i nyt vindue (_blank), men med url'en:
/files/documents/sb/test.jpg%20%20%20%20%20
Altså den rigtige url, men tilføjet med en masse %20

Måde 3)
At lægge en asp:hyplink-kontrol i et templatefield:
<asp:TemplateField>
    <ItemTemplate>
        <asp:HyperLink ID="HyperLinkDocument" runat="server"></asp:HyperLink>
    </ItemTemplate>
</asp:TemplateField>
Men jeg får IKKE fat i kontrollen ved at skrive dette:
HyperLink hl = (HyperLink)(GridViewAddFiles).FindControl("HyperLinkDocument");
hl.NavigateUrl = "wwww.dr.dk";
hl = null;

+ alle de andre måder jeg ikke lige kan genopfriske.

Hilfe.
Avatar billede mjdigital Nybegynder
20. juli 2010 - 15:41 #1
Avatar billede anders_cp Nybegynder
20. juli 2010 - 15:44 #2
jo tak. Det er måde 2) som er beskrevet i dit link. Det giver linket efterfulgt af en masse %20
Avatar billede janus_007 Nybegynder
20. juli 2010 - 19:55 #3
Om jeg lige ville gøre det sådan kan jo diskuteres, men med udgangspunkt i dit eksempel 2:

Prøv at gøre sådan her med dit db-kald:
SELECT
    SB_Filename  AS SBfilename
    , SB_Path AS SBpath
    , SB_fileID AS FileID
    , '../../files/documents/SB/' + rtrim(SB_Filename) AS FullURL
    FROM SB_file

Nu ved jeg heller ikke hvilken db du bruger, men det korte og det lange er at din DB_Filename skal trimmes.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
21. juli 2010 - 10:51 #4
Hejsa
Det gjorde tricket!
Havde nok på fornemmelsen at det havde noget med for mange space-karakterer (%20) fra databasen, men vidste ikke der var en trim-funktion.

Du har svaret på mit spørgsmål og må gerne lægge et svar :-)

Jeg er nysgerrig efter at vide hvordan du ville have haft løst problemet smartere ;)
Avatar billede janus_007 Nybegynder
21. juli 2010 - 12:48 #5
Jeg ville nok rydde mine data op :)

Det hænger formodentligt sammen med at SB_Filename er deklareret som char(...) i databasen, den ville jeg ændre til nvarchar og så update

update SB_file set SB_Filename = rtrim(SB_Filename)