Avatar billede dinno Nybegynder
20. juli 2010 - 09:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

At få en indsat post til at slette sig selv efter feks. 24 timer

Jeg har i et stykke tid luret på problemt at få en post i tabellen til at slette sig selv efter et døgn... er der mon en som på pædagogiskvis kan forklare mig hvordan det kan lade sig gøre?.....

For en god ordens skyld, forklare jeg lige lidt merer precis hvad det går ud på, brugeren skal have muligheden for at indsætte dagens reklame, via en formular bliver reklamen sat i tabellen "dagens reklame" i databasen og for ikke at skulle bruge en masse tid på manuelt at slette disse reklamer fra databasen, så jeg gerne at dette skete automatisk.....
Avatar billede zynzz Praktikant
20. juli 2010 - 10:43 #1
1. Altså du kan gøre det vha. et cronjob som udfører et script kl. 00:01 hver dag...

2. Du kan udføre scriptet når brugeren ser reklamen...
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2010 - 10:44 #2
Det kan du gøre med et cronjob. Du laver et lille script som du lægger på din server og så kalder du det script en gang om dagen med et cronjob. Hvis dit hotel ikke understøtter cronjob kan dette fås på f ex cronjob.de
Avatar billede zynzz Praktikant
20. juli 2010 - 11:01 #3
Nu ved jeg ikke hvilket sprog du bruger, men her er en tidligere tråd på eksperten skrevet i PHP, men ellers søg her på eksperten der er masser af samme type tråde...

http://www.eksperten.dk/spm/422668
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juli 2010 - 15:14 #4
Mulighederne har ikke aendret sig siden du spurgte sidst:
  http://www.eksperten.dk/spm/886247
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. juli 2010 - 15:23 #5
Det kunne jo være der var kommet en ny version af MySQL med scheduler ;o)
Avatar billede zynzz Praktikant
20. juli 2010 - 21:57 #6
michael_stim man ved jo aldrig.. :D ^^
Avatar billede dinno Nybegynder
21. juli 2010 - 11:11 #7
hej tak for jeres svar.... Zynzz jeg kigger lige på dit link, det var noget alla det jeg ville frem til...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 21:21 #8
Tid at få afsluttet her?
Avatar billede dinno Nybegynder
26. september 2010 - 21:47 #9
lukket
Avatar billede gnuff Praktikant
26. september 2010 - 22:07 #10
Hmm, hvorfor tog han selv de point, det var da jer andre der hjalp ham?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. september 2010 - 22:16 #11
Det gjorde han også sidste:
  http://www.eksperten.dk/spm/886247
Avatar billede dinno Nybegynder
27. september 2010 - 08:30 #12
Er du lidt utilfreds arne? jeg mener man selvfølgelig skal betale point for de svar som afhjælper med ens problematik. det er selvfælgelig muligt at nogen forstår at bruge de løsninger som er kommet i dette indlæg men jeg har ikke forstået det.... og dumsmarte bemærkninger i form af "Mulighederne har ikke aendret sig siden du spurgte sidst:" / "Det kunne jo være der var kommet en ny version af MySQL med scheduler ;o)".... Giver ingen point :)

Jeg har jo tydeligtvis ikke fået løst problemmet efter som jeg spøger igen!
mvh Dinno
Avatar billede arne_v Ekspert
28. september 2010 - 02:29 #13
Du spørger sikkert fordi du ikke har fået løst dit problem. Men så længe du ikke svarer på spørgsmål om hvad det er du ikke forstår, så kommer du næppe tættere på en løsning.