Avatar billede martin_g Nybegynder
19. juli 2010 - 09:58 Der er 2 kommentarer

Router anbefaling ?

Hej,

det ser ud til at min router har valgt at afgå ved døden, og jeg ville lige høre om der var nogen der kunne uddanne mig lidt inden jeg render ud og køber en ny.

Jeg har et setup med iMac og en netværksharddisk (LG - http://www.lg.com/us/computer-products/network-storage/LG-network-attached-storage-N2B1DD2.jsp). Jeg vil naturligvis gerne have en router som er

a) pålidelig
b) ikke for dyr
c) sikker
d) i stand til at give en ordentlig overførselshastighed mellem NAS og computer

Nogen anbefalinger ?
Avatar billede 50ccm Juniormester
19. juli 2010 - 10:52 #1
D-link DIR 655 det er en meget stabil Router, om den er dyr tja jeg syntes den er pengene værd, Gigabit Netværk og Trådløst N og sikkerhed som så mange andre, og med 1 USB port.

Har haft en DIR 655 et års tid nu og den har til dato aldrig fejlet eller smidt mig af!!, og den er ellers blevet udsat for lidt af hvert (Fra windows maskiner).

kender ikke din NAS, men den fungerer fint sammen med en Synology NAS jeg overfører Ca 16-18 MB/s fra PC til NAS på en Gigabit snor, om det er optimalt ved jeg ikke men fint nok til mit brug, jeg har ikke leget så meget med og optimerer hastigheden, så den kan sikkert trimmes højere op.

kan varmt anbefales.

VH
50ccm
Avatar billede martin_g Nybegynder
19. juli 2010 - 11:07 #2
Mange tak - og nej, det er bestemt ikke dyrt...