Avatar billede ts_dg Nybegynder
19. juli 2010 - 08:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Outlook: ukendt fejl. 0x80040600

Jeg benytter Outlook 2003
Der er begyndt at komme en fejl 0x80040600 når jeg vil hente/sende post, jeg kan heller ikke slette eller flytte emails.
Jeg har læst at jeg skal benytte SCANPST.EXE til at løse dette problem, men det virker kun når outlook.pst er under 2 GB, min er på 12 GB.
Er der nogle som har en løsning på dette problem?

På forhånd mange tak.
Avatar billede Blandy Praktikant
19. juli 2010 - 08:42 #1
Kan du ikke bare oprette en midlertidig pst-fil, mens du reparer din outlook, og så gå tilbage til den anden pst-fil bagefter?
Avatar billede ts_dg Nybegynder
19. juli 2010 - 08:56 #2
Jo, det kan jeg godt, men hvordan får jeg repareret min pst-fil? Jeg kan ikke gøre det med SCANPST.EXE, da min pst-fil er på 12 GB.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juli 2010 - 11:59 #3
Jeg ville forsøge mig med disse to ting:
1. Gå i hjælp/find og ret fejl
2. Gå i filer/Arkiver
Før du arkiverer skal du indstille reglerne for autoarkivering på alle mapper i din outlook. Her kan du sætte den til at arkivere alt over en vis alder.
På denne måde kan du formentligt få størrelsen ned på under 2 GB.
/ptj_11
Avatar billede ts_dg Nybegynder
19. juli 2010 - 14:39 #4
Ptj_11: Tak for dit svar. Når jeg bruger hjælp/find og ret fejl, så skriver de at jeg skal SCANPST.EXE, hvilket jeg ikke kan, når filen er over 2 GB.
Hvis jeg vælger arkivere alt over en vis alder, så betyder det vel at den sletter gamle emails? For det vil jeg helst undgå.
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juli 2010 - 17:36 #5
Nej det gør den ikke.
Dine gamle mails bliver flyttet over i en ny fil "Arcive.pst", og derfor fylder de ikke i din normale pst-fil.
Du vil altid kunne importere dine gamle mails igen i din normale pst-fil.
Det er dog ikke tilrådeligt, da du så igen risikerer fejl på filen.
Jeg ville i dit sted oprette nye datafiler for de enkelte år, eller måneder, eller begge dele, og så bagefter sortere mine gamle mails ud i disse filer.
På denne måde vil ingen af dine filer blive for store.
Prøv det, og lad os høre, om det hjælper dig.
/ptj_11
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. juli 2010 - 17:39 #6
For god ordens skyld, tag lige et kig på dine gamle spørgsmål.
Der er flere, der trænger til en lukning.
/ptj_11
Avatar billede ts_dg Nybegynder
21. juli 2010 - 13:31 #7
Tak for dit forslag til løsning på problemet.

Jeg kunne desværre ikke lave denne autoarkivering i Outlook, pga. fejlen i pst-filen.

Jeg har løst problemet ved at importere alle emails/mapper over i Windows Mail og derefter importere dem tilbge i Outlook i en ny pst-fil.
Avatar billede ptj_11 Forsker
21. juli 2010 - 13:40 #8
Lidt den samme metode, bare andet værktøj, men du fikløst dit problem, og det er jo hovedsagen.
Fortsat god sommer.
/ptj_11