Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 13:29 Der er 50 kommentarer og
1 løsning

WinNT 4.0 på Fat32

Hvordan kan jeg oprette WinNT 4.0 på et fat32 partition ?
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 13:31 #1
Det kan du ikke....

Win NT 4.x kan ikke læse fat32, kun fat16

Win2k kan læse fat32.
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 13:37 #2
DET KAN DU IKKE... ligemeget hvordan du vender og drejer det, kan du ikke oprette NT40 på et FAT32 system.
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 13:42 #3
Den eneste måde er at starte din installation og så lade installationen lave partitionen om til enten fat16 eller NTFS.....

Eller bruge et 3. party produkt alla partition magic

Men du kan IKKE installer NT på en Fat32 partition.... Det er umuligt...
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 13:51 #4
nu gider jeg sq ikke forsætte med det her spm... det er sq for latterligt.
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 13:59 #5
Jeg har fra en pålidelig kilde at det godt kan lade sig gøre
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 14:00 #6
http://www.eksperten.dk/spm.asp?id=8623
Her kan du muligvis gøre det, men det kræver stadig at din ene partition køre FAT16 eller NTFS.

Er det svar nok, eller skal du have mere?
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 14:04 #7
tak
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 14:06 #8
Hvorfor snakker du så ikke med din pålidelig kilde og får ham til at forklare det ?!?!?!?
Så kunne du jo spare nogle nemme point !!!!

Lad mig gentag igen: Du kan IKKE (ja - jeg sagde/skrev IKKE!!!) kører WinNt på en fat32. Der er en umulgihed (Som en fisk på en cykel).....
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 14:36 #9
man skal bruge et program du kan finde på www.systeminternals.com eller såadn noget.
Det er noget sludder at man ikke kan køre NT på fat32. Man skla bare bruge dette externe program til hjælp
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 14:37 #10
mike hvor fedt er det at få point for et forkert svar, og hvor fedt er det at udtale sig om noget man åbenbart ikke ved noget om.
Man kunne måske i stedet skrive at man tror ikke hvis man ikke er sikker (hvad du åbenbart ikke er)
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 14:52 #11
Hmmm webstedet har ændret adr her er det korrekte link:
http://www.winternals.com/products/fat32.shtml
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 14:56 #12
Tusind tak - i o u
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 15:07 #13
Hvis du gad og tag dig den tid det kræver og læse lidt om det produkt du så fint anbefaler - Men du kan måske ikke engelsk ?!?!

Prøv og læs det her - Det er taget fra den side du linker til, nederst på siden under Notes, mærkeret med Important:

Windows NT 4.0 does not support booting from a FAT32 drive, and this driver does not add this support. Therefore, DO NOT convert your first partition, or your NT boot partition (the one containing \winnt), to FAT32 if it is currently FAT16 or NTFS. Doing so may render your system unbootable.

Så enten fatter du ikke noget, der står jo netop sort på hvidt, AT DU IKKE KAN KØRER NT FRA EN FAT32...

Så jeg gentager gerne mit svar til dig gl_nok.... MAN KAN IKKE HA' NT KØRENDE PÅ EN FAT32 - Idiot.

Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 15:10 #14
gl_nok: asswipe.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 15:11 #15
hvis der er nogen her der er en idiot så er det kraftedeme dig din latterlige nar af en paphat.
Hvorofr er det du skal svine folk til der absolut ikke har gjort en noget.
Hvis du kigger lidt længere op af listen vil du læse dine egne ord om at winNT4.0 ikke kan læse fra fat32. Det kan den åbenbart alligevel, og hvis du så læser efter mit svar lader det til at qpr2000 har fået hvad han/hun har brug for.
Så med mindre du lærer at bruge et ordenligt sprog mike så gider jeg absolut ikke have mere med dig at gøre for så er det ikke mig der er den største idiot af os to
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 15:22 #16
"...der er en idiot så er det kraftedeme dig din latterlige nar af en paphat..."

Hvis DET der er ordentligt sprog, så er der sat'me noget galt... Butt-kiss... Jerk-wad.. Bung-sucker... Bitch-cake, suck-face, cunt-for-brains... *phew... det var bedre sprog..*
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 15:23 #17
PS: winNT kan ganske rigtigt læse FAT32 - men det kræver et ekstra patch, så ergo kan WINDOWS NT FIRE-NUL ikke læse FAT32...

dick.
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 15:30 #18
gl_nok:
Ja, jeg skrev at NT ikke kan læse Fat32 - og jeg kan ikke andet end tilslutte mig cldu's svar/kommentar. MEN spg gik netop på at få NT til at kører fra en FAT32 - Og jeg skrev DET KAN MAN IKKE, og det er korrekt - og det er det jeg har fået point for.

<CITAT>
mike hvor fedt er det at få point for et forkert svar, og hvor fedt er det at udtale sig om noget man åbenbart ikke ved noget om.
Man kunne måske i stedet skrive at man tror ikke hvis man ikke er sikker (hvad du åbenbart ikke er)
</CITAT>

Så din kommentar var helt overflødig.

At qpr2000 er glad for dit svar giver jeg ikke meget for, for han får ikke det han ønsker. Jeg side stiller dit svar med ravelin - i denne forbindelse kan det ikke bruges.

Grimt sprog: Jeg er heller ikke tilhænger af grimt sprog - Men du pisser mig af når du indikere at jeg ikke kan mit kram. Jeg er ligsom dig, selv indenfor branchen, har min faglige stolthed ect. Du kender det - Jeg beklager mit grimmer sprog.
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 15:30 #19
tsk tsk gl_nok du fatter vist ikke så meget.....
Og så vidt jeg kan se var det dig der startede med det ikke så pæne sprog ik?
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 15:32 #20
ravelin: jeg tror nok jeg kaldte ham en IDIOT først :-/
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 15:34 #21
Whatever mike@work men jeg tænkte det samme, så du er ikke alene :-)
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 15:36 #22
P.S. jeg forstår dog ikke at mit svar ikke kan bruges :-(
I den tråd skriver jeg jo nøjagtigt det samme som her?
Altså ikke boote på FAT32, men godt læse bagefter?
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 15:36 #23
Korrekt - Sorry !
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 15:38 #24
:-) Så er vi enige.
Hold da op hvor bliver folk mail bombet over dette :-)
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 15:42 #25
*blaaaaaargh...*

jeg kaster snart op... Gu' stan og helvede er mit sprog ikke pænt, men til gengæld ved jeg hvad jeg snakker om. (punktum)
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
03. januar 2000 - 15:49 #26
>>ravelin  det er jo kun dem der har skrevet her der for mails om kommentarer så det er da lidt begrændset, alle andre for kun en mail om at ? er oprettet :-)
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 15:49 #27
ravelin: jeg har svært ved at finde grimt sprog i følgende: " mike hvor fedt er det at få point for et forkert svar, og hvor fedt er det at udtale sig om noget man åbenbart ikke ved noget om.
Man kunne måske i stedet skrive at man tror ikke hvis man ikke er sikker (hvad du åbenbart ikke er) "
Jeg har det do på den måde at når folk ikke kan tale pænt til mig får de tilbage af samme skuffe.
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 15:51 #28
cldu: for min skyld må du have hvad sprog du vil, bare du ikke bruger det om mig, så pisser jeg. Om du så ved hvad du snakker om skal jeg ikke blande mig i
Avatar billede ravelin Nybegynder
03. januar 2000 - 15:51 #29
Det var måske forkert formuleret, men lad os så sige nedladende sprog fremfor grimt.

Så stopper vi den her ik?

127144146281: I know

Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 15:56 #30
Kan man sige noget opladende ?!?!?!
Bare en tanke ?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
03. januar 2000 - 16:26 #31
mike: jep NiMh batteri :-)
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 16:28 #32
Er det enden på jeres sprogblomstrige meningsudveksling ?

På forhånd tak

QPR2000
Avatar billede mike@work Praktikant
03. januar 2000 - 16:32 #33
Jeps - I rest my case...
Avatar billede duff Nybegynder
03. januar 2000 - 17:47 #34
ikke for at rode op i noget der er så godt gennemdebateret...

men NEJ DET KAN IKKE LADE SIG GØRE

og sådan er det....
Avatar billede cldu Nybegynder
03. januar 2000 - 18:49 #35
gennemdebateret... hæhæ.. :-)
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
03. januar 2000 - 19:55 #36
ARGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!!!!! FAT DET!!!!!
WIN NT 4.0 KAN IKKE INSTALERES PÅ EN FAT32 BOOT PARTION!!!! SIG MIG SKAL DET SKRIVES PÅ FORSIDEN AT EKSPERTEN ELLER HVAD??? DET ER DA UTROLIGT ALLE SPØRGER BARE OM DET DER ER NOK EN IDE I AT ADMIN HAR LAVET SÅDAN AT MAN KAN SE GAMLE SPM !!
Pisses me off...
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
03. januar 2000 - 21:08 #37
sorry - hvis der blev trampet på en ligtorn - nu er det ikke alle som er lige NTfixeret - eller forstørret - så undskyld mig at DINE øjne faldt på MIT uskyldige spørgsmål - håber trods alt for din skyld at du har mere tolerance over for andre ting her i livet.
Avatar billede cldu Nybegynder
04. januar 2000 - 00:42 #38
qpr2000: jeg tror ikke det var dit spm. der var udløser, men måden du accepterede/ikke accepterede svaret på.
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
04. januar 2000 - 00:56 #39
Jeg kom i farten til at trykke på accepter - uden og kigge på navnet - men jeg kan sige så meget at det irriterer mig når der kommer en nød som ntmaniac og bomber lort i hovedet på en newbie som mig
Avatar billede cldu Nybegynder
04. januar 2000 - 00:59 #40
qpr: well.. der er sq ikke så meget at sige til det andet end "read & learn" - gerne FØR du bralrer op...
Avatar billede qpr2000 Nybegynder
04. januar 2000 - 08:44 #41
case closed
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
04. januar 2000 - 12:05 #42
Jeg har ikke svinet DIG til! Jeg siger bare generalt at mange spørger om det og det spm er taget op så mange gange før!
Men undskyld tonen hvis du mistforstod det!!! Men helt ærligt det er sku da meget at folk spørger om det samme gentagende gange!?
Avatar billede gl_nok Nybegynder
04. januar 2000 - 12:22 #43
kunne man forstille sig at det ville være en ide med en faq for hvert område.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
04. januar 2000 - 12:36 #44
>>gl_nok det var da en idé eller bare en liste over id'en til de typisk stillede ?
Avatar billede mike@work Praktikant
04. januar 2000 - 12:56 #45
Jeps - ikke en dum ide, men tænk på den administrative byrde der følger med !!!!
En eller anden skal jo sidde og læse ALLE beskeder i en gruppe og sammenligne dem med tidligere...
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
04. januar 2000 - 13:00 #46
>>mike@work der kunne vel være en der var ansvarlig for hver kategori det er vel til at overskue?
Avatar billede theguy Nybegynder
07. januar 2000 - 19:20 #47
Her er lige et lille hint til alle jer Freaks!!!!!
Lad os fået slået fast at win95B udgaven kan køre fat 32.
envidere win 98 selvfølig!!!!!

Men jer der vil have mange forskellige Styresystemer, på jeres PC
I skal få fat i et kopi af
Partions magi 4,0- 4,1-eller 5,0
Dette er nok markdet`s mest overskuelig program
Fdisk go home!!!!!!!
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
07. januar 2000 - 20:25 #48
Hmmm NOT den har sku tit smadret det hele på min comp. pga den flyttede sig selv (og tager en helves tid som det) næe nej fdisk stilll alive, det er skuu hurtigere at slette alle partioner og starte forfra (systesystemmerne kører også bedre når de bliver installeret helt frisk igen et par gange om året)
Avatar billede mega Nybegynder
09. januar 2000 - 16:20 #49
Bare for at være provokerne:

Man kan godt bruge FAT32 fra NT via en patch. Så kan du jo prøve at convatere dit c drev (hvis det er fat16) til FAT32 og se om lortet starter op ;O)

P.s... Det stinker at kører med fat32 drev med NT4. Den tager flere timer om kører "Scandisk" (Chkdsk) på et fat32 drev under NT opstart. Så håb på at Win2k bliver godt når den udkommer.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
09. januar 2000 - 21:03 #50
>>mega spasser læser du ikke dette ?, det kan man IKKE, da selve bootmanageren ikke kan læse andet en FAT16/NTFS (Heller ikke med en patch)
Avatar billede mike@work Praktikant
09. januar 2000 - 21:18 #51
hehehehe