Avatar billede mathib Nybegynder
17. juli 2010 - 20:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

EN COMPAQ PC, uden pacth/drivere til motherbordet ?

Jeg sidder nu med en pc  en compag

http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4200492130

jeg ville ligge xp på da jeg havde en masse scannere og printere som ikke duer til vista, da xp så er på mangler jeg et par ting, bla. ethernet controller og sådan.

Men det sjove er så at jeg / der kan ikke findes drivere til motherbordet til xp... jeg har aldrig oplevet det før, og synes det er udsædvanligt.

Da jeg nu så vil have den over og starte i vista, har den sku slettet vista,.,,

Hvad gør jeg så ? Jeg har ikke fået nogen cd'er med til pc'en så skal på en måde have fat i vista cd'ere 64bit.

Men kan ikke finde nogle steder hvor de sælges.

Jeg overvejer nu at købe win7 og ligge på.

men hvordan er det man opgradere jeg tænker man køber de der cd'ere og hvad så ? for ens licens er vel lavet til vista home premium.

Jeg er kommet langt ud nu hvor jeg står på bar bund,

I må lige skrive hvis det er i mangler info.

PS: Motherbord navn er ipiel-la3
17. juli 2010 - 21:03 #1
Velkommen til E. ...

Joooo... det er ikke usædvanligt. Fabrikanterne til NYE produkter 'gider' ikke bruge krudt på at 'programere' driversoftware til et >10 år gammelt system (XP)!!! Er set mange gange; også her på E. ...

Den nævnte -> http://www.fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4200492130 er da 'født' med WIN7 64 bit ?

Så hvis du ikke har 'killdisket' den helt for at (forsøge) at lægge det GAMLE XP på; så burde du kunne bruge en form for Factory Fecovery ???
Avatar billede mathib Nybegynder
17. juli 2010 - 22:14 #2
Men jeg kan ikke lige finde den pc med vista,

nu var det bare et huritgt link.

Nu tænker jeg mere når jeg ikke har disse factory fecovery cd'ere hvad gør jeg så for at komme tilbage ?

Og tak for dit svar :)
17. juli 2010 - 22:25 #3
Men er den så 'født' med dette Vista halløj ?
Så hvis du ikke har 'killdisket' den helt for at (forsøge) at lægge det GAMLE XP på; så burde du kunne bruge en form for Factory Recovery ??? - det er nemlig normalt en form for IMAGE der ligger skjult på PC'en ...

---

Men som du selv er inde på; så skaf (=køb) en WIN7 64Bit som linket siger/viser...
Avatar billede mathib Nybegynder
17. juli 2010 - 22:48 #4
hvordan får du denne skjulte ting frem :P

Ja den er født med det lorte vista :P
17. juli 2010 - 22:57 #5
En eller anden Tastekombination straks ved BIOS opstart.
Se på skærmen og/eller brugsforviringen...

Det SKAL være FØR noget som helst Styresystem er startet op !!!

Og kun ved 'KOLD'start ...
23. november 2010 - 22:34 #6
Øhhh - nå ?