Avatar billede amesh Nybegynder
17. juli 2010 - 11:53 Der er 9 kommentarer

ATI HD 5830 - Crash

Hej folkens, jeg har et problem med mit ATI HD 5830 XFX grafikkort. Hver gang jeg installere driveren til grafikkortet, der går der 5 min  siden windows opstart, derefter stopper grafikkorten med, at svare. Skærmen blinker og det ender som regel med en blue-screen. (system crash)
Jeg har haft computeren i 10 dage, så det er lidt træls..
Temperaturen er 50-60'C så det er ikke på grund af overheating.

System specs:
Operating System: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7600) (7600.win7_gdr.100226-1909)
          Language: Danish (Regional Setting: Danish)
System Manufacturer: Gigabyte Technology Co., Ltd.
      System Model: P55M-UD2
              BIOS: Award Modular BIOS v6.00PG

          Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU        860  @ 2.80GHz (8 CPUs), ~2.8GHz

            Memory: 4096MB RAM
Available OS Memory: 4092MB RAM
          Page File: 1284MB used, 6896MB available
        Windows Dir: C:\Windows
    DirectX Version: DirectX 11
DX Setup Parameters: Not found
  User DPI Setting: Using System DPI
System DPI Setting: 96 DPI (100 percent)
    DWM DPI Scaling: Disabled
    DxDiag Version: 6.01.7600.16385 64bit Unicode

På forhånd tak, for jeres svar.
17. juli 2010 - 13:08 #1
...Jeg har haft computeren i 10 dage... - er den da købt som NY ?

Eller kan jeg forestille mig ->
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
og/eller
PSU'en ikke kan trække det hele ...
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
17. juli 2010 - 13:18 #2
Der er ingen støv i den da jeg støv suger den vær dag, Hvor stor PSU mener du der skal til
Avatar billede Jensen DK Novice
17. juli 2010 - 13:28 #3
omkring 650W
Avatar billede cargallerydk Nybegynder
17. juli 2010 - 13:46 #4
Det er en 750W, der sidder på, står oz i teksten
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2010 - 07:00 #5
amesh og cargallerydk. For mig og se så er det samme person med to forskellige profiler.
http://www.eksperten.dk/spm/914348#reply_7620059
Det er ikke lovligt at man har to profiler på Eksperten.
Avatar billede Jensen DK Novice
18. juli 2010 - 07:24 #6
Har du 4 ramklodser i på hver 1GB?
Prøv at kør med en ramklods af gangen på skift, det kan være at det er en ram fejl.
Avatar billede amesh Nybegynder
19. juli 2010 - 21:21 #7
Tak for tippet karise-larry, vil prøve det når jeg kommer hjem.
Cargallerydk og jeg er ikke samme person. Men prøver også lige det med ramklodsen, så snart jeg er kommet hjem, giver jer feedback senere.

Og min PSU er 750W

:)
Avatar billede Jensen DK Novice
20. juli 2010 - 08:46 #8
Jeg må sige at amesh og cargallerydk. suplere hinanden fint med samme problem, så de kan svarer for hinanden.
Avatar billede amesh Nybegynder
20. juli 2010 - 17:28 #9
Prøv hør, problematikken ligger i grafik-kortet ikke i om cargallerydk og jeg er den samme person. Hvis du ikke har noget fornuftigt at bidrage med, så synes jeg du skal skal stoppe med at svarer på denne tråd. Og jeg ved heller ikke hvorfor cargallerydk supplere for mig i min tråd men så længe det ikke leder tråden i den forkerte retning, så har jeg intet problem med det.!