Avatar billede DHviidR Nybegynder
17. juli 2010 - 00:23 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer EKSTREMT langsom!

har lige fået min Fujitsu-Siemens amilo bærbar formateret og installeret ny Win XP pro med AVG internet security osv........ Har lige haft en masse problemer med mange forskellige drivere der manglede men har heldigvis fået lyst det problem... nu har jeg bare det problem med at det hele kører EKSTREMT langsomt.... Det er sindsygt om at starte op, det tager nærmest flere minutter bare at starte Win XP og selv om man tror det har loadet så tager det nærmest flere minutter for Firefox eller explorer at komme op efter man dobbelt klikker... og selv efter det åbner de 60 sekunder senere, så er det som om at det tager 5 sekunder at loade hvert bogstav man taster i navigationslinjen og bla bla bla... det er bare langsomt... jeg forstår det ikke fordi så mange programmer kører der heller ikke... :-S

Håber i kan hjælpe!
Pfh tak!
Avatar billede DHviidR Nybegynder
17. juli 2010 - 00:31 #1
her er en frisk log fil fra hijackthis:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 00:30:33, on 17-07-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgchsvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgrsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\Rundll32.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgfws9.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\3\3Connect\AutoUpdateSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\mdm.exe
C:\WINDOWS\system32\slserv.exe
C:\Programmer\3\3Connect\WilogApp.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgam.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgnsx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\Identity Protection\agent\bin\avgidsmonitor.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgscanx.exe
C:\Programmer\AVG\AVG9\avgcsrvx.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe
C:\Documents and Settings\S & D\Dokumenter\Hentede filer\HiJackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchProtocolHost.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Programmer\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Programmer\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Programmer\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Programmer\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeAAMUpdater-1.0] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] C:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SwitchBoard] C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AdobeCS5ServiceManager] "C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\CS5ServiceManager\CS5ServiceManager.exe" -launchedbylogin
O4 - HKLM\..\Run: [SiSPower] Rundll32.exe SiSPower.dll,ModeAgent
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Windows Search.lnk = C:\Programmer\Windows Desktop Search\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Free YouTube to Mp3 Converter - C:\Documents and Settings\S & D\Application Data\DVDVideoSoftIEHelpers\youtubetomp3.htm
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1278744796953
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{28E68D4C-8005-4E9E-93D9-3F1809AF88ED}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{28E68D4C-8005-4E9E-93D9-3F1809AF88ED}: NameServer = 80.251.201.177 80.251.201.178
O18 - Protocol: avgsecuritytoolbar - {F2DDE6B2-9684-4A55-86D4-E255E237B77C} - C:\Programmer\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgpp.dll
O20 - Winlogon Notify: avgrsstarter - C:\WINDOWS\SYSTEM32\avgrsstx.dll
O23 - Service: AVG Security Toolbar Service - Unknown owner - C:\Programmer\AVG\AVG9\Toolbar\ToolbarBroker.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: AVG Firewall (avgfws9) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\avgfws9.exe
O23 - Service: AVG9IDSAgent (AVGIDSAgent) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Programmer\AVG\AVG9\Identity Protection\Agent\Bin\AVGIDSAgent.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe
O23 - Service: SmartLinkService (SLService) - Smart Link - C:\WINDOWS\SYSTEM32\slserv.exe
O23 - Service: SwitchBoard - Adobe Systems Incorporated - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

--
End of file - 8228 bytes
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 04:23 #2
Running processes:
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe -close det her de laver ik andet en at opdatere og der kan du lige vel gøre når du skal bruge det, jeg her det closet på min pc og det skaber no prob. for det åbner igen når du skal bruge det.
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe - close det her
C:\Programmer\3\3Connect\AutoUpdateSrv.exe - hvad er det her?
C:\Programmer\3\3Connect\WilogApp.exe
C:\WINDOWS\system32\SearchIndexer.exe - Det her er noget der tager alt din harddisk work power.  det er wanner be vista eller win7 for den skanner alle dine filer så du kan søge efter dem, lorte program til xp.
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexingService.exe - den her er vist nero
C:\Programmer\Fælles filer\Ahead\Lib\NMIndexStoreSvr.exe - den her er vist nero  det samme lort program som SearchIndexer.exe, du skal huske at slå det fra når du installere nero.
C:\Programmer\Mozilla Firefox\plugin-container.exe - ved ik lige hvad det er for et addon? eller plug in.

Jeg vil have dig til at hente spybot et ant spyware og kun mod adware og spyware, har brugt det i flere år og det er nice og gratis, scan en gang per måned - http://www.safer-networking.org/index2.html.
Og winpatrol - http://www.winpatrol.com/ det er et program goså gratis. Med det her program kan du disable og enable alle de start programmer og kan se hvad for nogle addons der køre med hva enkelte  søge program. Det man betaler for er support som du ik har brug for , fordi du har os ;) men programmet er free og de commander jeg har skrevet kommentar til dem du skal afinstallere eller lukke ned så du ik starter op med din pc og tager alt din pc power.
Kan du ik give mere info om hva der er i din pc?
Avatar billede f-arn Guru
17. juli 2010 - 09:59 #3
@suthesan
Hvorfor lægger du et svar allerede nu?

Spybot ville  jeg ha' penge for at bruge. Hvis man har mistanke om "snavs" er Malwarebytes langt bedre.
C:\Programmer\3\3Connect\AutoUpdateSrv.exe er nok til et 3 "modem".
Denne IP 80.251.201.177, tilhører ihvertfald dem.
Står heller ikke i opstarten.

@DHviidR
Har du husket at installere dine Chipset drivere?
Avatar billede suthesan Nybegynder
17. juli 2010 - 15:16 #4
Chipset drivere, kan du finde under dit bundkorts hjemmeside, men hvis du giver lidt mere info om dit pc hardware kan vi måske fortælle om det er hardware der skal skiftes eller om det er RAm, cpu eller din harddisk der skal skiftes. :)
Avatar billede beta406 Nybegynder
17. juli 2010 - 19:23 #5
start med at afinstallere AVG , da det er et af de antivirus programmer der trækker tænder ud af din pc, også kan du hente Ccleaner her:http://www.piriform.com/ccleaner
det er et smart program der sletter alt unødvendigt på din computer,og det kan indstiles til at automatisk at gøre det hver gang du starter pc'en.
17. juli 2010 - 19:29 #6
Ref #5: Nok siger/skriver du afinstall AVG - men du nævnte ikke noget alternativ ? Og jeg har ikke opfattelsen af at AVG(9) tænder ud af din pc !!!

Hvis/når du finde på at download/instalere CCleaner, så husk at FRAKLIKKE [YahooToolbar] undervej i instalationen ->
http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763

Ska' vi lige have <DHviidR> på banen igen ?
Avatar billede suthesan Nybegynder
18. juli 2010 - 00:54 #7
http://www.piriform.com/ccleaner, er fint men det behøver jo ikke være cookies, for han siger han er lige reinstall sin pc, men ja det er et nyttigt program til at fjerne historielist og cookies og andet lort. ( Husk at tage et backup eller tryk ja når den spørger dig om du vil save din regi før du forbedre den, bare for safety.) :)
Avatar billede DHviidR Nybegynder
18. juli 2010 - 22:21 #8
hey tusind tak for svarene indtil videre... sorry at jeg ikke har fået svaret tilbage før nu men er i livgarden og har lige haft 2x 24-timers vagter i træk uden internet forbindelse.... Anyway... I skriver at i gerne vil have mere info om pc og hardware... hvad er det for noget info?
Mht drivere, det eneste driver jeg ikke har installeret på computeren endnu det er USB-controller driveren.. alt andet burde være der, og være iorden..

Jeg prøver lige nogle af jeres forslag så vender jeg tilbage! :-)
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. juli 2010 - 00:03 #9
Prøv at slå automatiske windows opdateringer fra (Microsoft Update) - MIDLERTIDIGT altså!

Jeg har på adskillige systemer set Microsoft Update bruge 100% CPU i flere minutter efter systemet er startet op, for blot at søge efter opdateringer. Det har været galt i årevis, men der bliver vist ikke gjort det store ved det.
Når systemet er langsomt, så kig i processlisten (ctrl+alt+delete), under tabben Processes.
Du vil formentlig se at svchost.exe står med næsten 100% CPU forbrug. Det kan være flere ting, men hvis du slår MS update fra midlertidigt, og det ikke længere sker, må vi jo antage at denne er problemet. Jeg kender desværre ingen løsning på problemet, ud over jævntligt at opdatere manuelt i stedet.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. juli 2010 - 00:04 #10
Gælder kun for Windows XP.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. juli 2010 - 00:05 #11
Bemærk der er flere svchost.exe processes, og kun en af dem står med dette høje cpu forbrug.
Avatar billede suthesan Nybegynder
19. juli 2010 - 02:04 #12
ja, det kommer jeg også lige i tanke om :D en af svhost.exe kan fran start fucke hele pc og tage 100% cpu power.
Avatar billede DHviidR Nybegynder
19. juli 2010 - 12:44 #13
Har fået installeret CCleaner og Winpatrol... og har fået fjernet alle de unødvendige filer og disabled alle de unødvendige programmer som starter hver gang windows tændes.... og har slået windows update fra.... Den fungere ihvertfald hurtiger nu end den gjorde før... men syntes stadig den er meget langsom iforhold til hvordan den var før inden den blev formateret... :S
19. juli 2010 - 18:25 #14
Hvor meget RAM har du i 'dyret' ?
Defragmentering ?
Avatar billede DHviidR Nybegynder
20. juli 2010 - 10:43 #15
det er en gammel lort jeg sidder med så den har kun 480MB ram, men jeg ved at den har været hurtiger..
20. juli 2010 - 11:07 #16
PS: Nu har du lukket/slukket tråden!
Men det er RAM - eller mangel på samme der er problemet. I forhold til de processer du har gang i...
Avatar billede suthesan Nybegynder
08. november 2010 - 13:37 #17
512 ram :) og den har nok en ret så langsom hastighed på den mhz, så det er nok de ram der skal fixes, men husk og tjekke dit bunkort:http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html med her program. Kan du se hvilken bla bla ovs. Husk at dit bundkort kan køre de nye ram. Og hvis dit BKort er too old, så er det vel en hel nye pc, eller nye psu, ram, cpu, gpu. :)