Avatar billede neessen Nybegynder
16. juli 2010 - 11:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

redirect på baggrund af IP adresse

Jeg ønsker at redirect mine besøgende til den danske del af min website, hvis deres er IP adresse er dansk og hvis IP adresse ikke er dansk skal de redirects til den internationale del af min website.

Hvordan kan det gøres i PHP?
Hvorledes finder jeg ud af om en IP adresse er danske eller ej?

Håber at nogle har gode bud på en løsning af dette.
Avatar billede michael_stim Ekspert
16. juli 2010 - 12:11 #1
Er næsten sikker på at arne_v har skrevet en artikel om det herinde. Prøv at søg på arne_v's artikler.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. juli 2010 - 13:31 #2
Det er vel den her: http://www.eksperten.dk/guide/568

Men man skal være opmærksom på mindst 2 ting

1) Listen over danske IP-adresser er næppe komplet, og ændres med tiden
2) Man kan godt være dansker (og endda sidde i Danmark), og have en udenlandsk IP-adresse.
Avatar billede Slettet bruger
16. juli 2010 - 13:32 #3
En alternativ mulighed er navigator-objectet i javascript.
- har to relavante properties: systemLanguage og userLanguage
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. juli 2010 - 13:54 #4
Du kan også kigge på $_SERVER['HTTP_ACCEPT_LANGUAGE']
Avatar billede neessen Nybegynder
16. september 2010 - 13:11 #5
har opgivet forsøget