Avatar billede concepo Nybegynder
16. juli 2010 - 00:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trådlløs router + USB Harddisk ??

Hejsa !

Kan man dette:

Jeg ønsker at sætte en trådløs router op, samt tilslutte en USB harddisk til denne. Således at begge dele kan gemmes på loftet,
og vi kan bruge den som netværks-harddisk (billeder, dokumenter, film osv).

Hvad vil I anbefale til dette ? Hvis det er muligt. Og går det hurtigt nok. Hvis man f.eks ligger en film derover på disken, og skal streame den til mit TV f.eks. via en Western Digital HD Live box .

På forhånd tak,
Avatar billede zero_lock Nybegynder
16. juli 2010 - 01:22 #1
viile nok anbefale en NAS box i stedet for og er loftet isoleret??
16. juli 2010 - 06:34 #2
... og hvis der er Alufolie / Dampspærre imellem (loftet) vil det dæmpe det trådløse meget!!!
Avatar billede 50ccm Juniormester
17. juli 2010 - 09:56 #3
Der er ingen problemer i en HDD til din Router (Min en D-link DIR 655), du skal bare huske at det skal være en HDD med ekstern strøm, da Routeren sikkert ikke kan leverer strøm nok til 2,5" diske igennem USB stikket.
Derud over skal du være klar over at HDD sikkert skal tilgås via et program som du skal logge på/af disken med, og der kan kun være 1 computer logget på HDD af gangen, så sidder du og ser en film fra disken så kan andre brugere på Netværket ikke tilgå HDD så længe du er logget på den.
Men hastigheden er ok til og streame film til WD HDTV live, en NAS server giver flere muligheder (kan tilgås af flere brugere samtidig) men koster jo også noget mere end en ekstern HD.

Min Router (D-link DIR 655) står inde i et skab og jeg har stadig fint dækning i hele huset, faktisk har jeg dækning fra 2 sal til kælderen i et beton byggeri.

VH
50ccm
Avatar billede smartebenny Nybegynder
18. august 2010 - 10:26 #4
Alternativt en DIR-685 fra D-Link.
Suveræn throughput og indbygget NAS.
Og så er der billedramme på, men det er vist bare lir.
19. december 2011 - 21:26 #5
(Hvad endte denne tråd med ? Og de mange andre fra din side ?)
Avatar billede concepo Nybegynder
19. december 2011 - 22:44 #6
Det endte med en at jeg købte en netværks-disk (NAS)

WD MyBooklive....
Avatar billede 50ccm Juniormester
30. januar 2012 - 14:23 #7
Og du tager point selv, mange tak!!