Avatar billede sitecoredk Nybegynder
15. juli 2010 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Webservices WCF host Surftown eller lignende webhotel udbyder

Hej
Jeg ønsker at lave en WCF webservice.
Jeg har allerede et asp.net webhotel hos surftown og ønsker at bruge denne. I al sin simpelhed skal denne webservice blot stille nogle metoder til rådighed.
Jeg har meget ringe erfaring med WCF og webservices i det hele taget og da slet ikke hos webhotel udbydere, og har derfor brug for lidt hjælp her.

Det jeg godt kunne tænke mig at vide er følgende:

- Er det muligt at lave en WCF webservice ydelse via en kommerciel webhotel, såsom surftowns webhoteller.

- Hvad skal jeg bruge som Webhost? 'WCF service' eller 'Windows Form' eller Consol application eller noget helt andet. IIS er vel udelukket, da jeg ikke har adgang til denne i en webhotel.

Hvis der er nogen som har erfaring med WCF på kommercielle webhoteller, så må i meget gerne komme med dem. Jeg er interesseret i "alt" indefor området, idet jeg er fuldkommen blank og er blot interessert i at komme i gang.

Tak for at have læst denne tråd i gennem.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. juli 2010 - 15:12 #1
En tanke du skal huske er at de fleste webhoteller, ikke tillader andet end filer der ligger der for en hjemmeside.

Dvs. ikke filarkiver osv.
Om der derind under hører at der ikke må ligge filer som benyttes af andre.. netop som en webservice.. er jo så op til udbyderen af webhotellet at definere.. Så det skal du nok lige snakke med dem om .. typisk er dem med "fri trafik" lidt pernitne over hvad man bruger det til.
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2010 - 15:23 #2
Hvis du bruger WCF med HTTP som transport kan du vel hoste den helt normalt paa dit web hotel !?!?
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
16. juli 2010 - 18:11 #3
therealyoda:
Jeg har fået følgende svar fra Surftown:

"Du kan godt afvikle WCF på vores ASP.NET (Windows) webhoteller.
Du skal blot huske at vælge den rigtige .NET version i kontrolpanelet.

Vi har desværre ingen dokumentation på dette, men jeg kan bekræfte at det kan afvikles på vores servere."

arne_v
Det lyder interessant, det som du siger. Men jeg vil gerne være helt sikker på at jeg har forstået dig korrekt.
Vil det så sige at jeg kan gøre følgende:

1 Oprette et 'WCF Service Library', som indeholder interface samt classe der implementerer denne.

2 Oprette et 'WCF Service' website, som skal hoste ovenstående.
Lave en reference til WCF Service Library i dennes SVC og web.config fil.

Slutte af med at oploade ovenstående til webhotellet. Er det "blot" det som der skal til for at gøre det muligt for andre at tilgå webservicen?
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2010 - 21:37 #4
Nu er jeg ikke vant til at taenke i VS wizards.

Men grundliggende skal der bare uploades en assembly of tilfoejes noget i web.config.

Det kan man sikkert lave nemt med de wizards.
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
16. juli 2010 - 22:24 #5
hej igen.
ok, jeg vil forsøge mig an med dll og web.config delen.
Avatar billede sitecoredk Nybegynder
16. juli 2010 - 22:26 #6
arne: forresten jeg kan ikke lige huske hvordan man tildeler points. Det var vist noget med, at du skulle skrive et indlæg som svar. Jeg vil så herefter godkende det.
Avatar billede arne_v Ekspert
19. juli 2010 - 04:24 #7
svar