Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 11:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Døgn Rapport

Hej Eksperter.

Jeg står og mangler en hjælp skal forsøge på at optimere vores døgnrapport så den vil komme til at være mere effektiv.
skal lige siges jeg kan finde rundt i access og han programmere en smule men er ikke verdens mester i lige at kunne se hvordan jeg skal får startet på det og hvordan jeg for div. forms til at virke rigtigt.

Der kan hentes en eksempel af den på: http://dcteam.dk/døgnrapport.xls

Jeg har tænkt meget over om det ikke var bedere at ligge den over i en database så den gemmer automatisk og højest sansynligt vil komme til at virke hurtiger.

Men hvis vi skal konvaterer til DB så har vi nogle ønsker hvis muligt vi gerne vil have implementeret.

Vi vil meget gerne have at hvis der ikke er skrevet noget i det sidste felt "Hvad foretaget/besked til" så skal linien markes men en eller anden farve så den er nem at finde.

Det skal også være sådan så det ikke er muligt at afkrydse/vælge flere end et felt. Og så må det gerne være sådan så det er rimelig nemt at tilføje et ekstra punkt at lave stalistik på

Håber der er nogen som kan giv mig det rigtige skub i den rigtige retning.
Eller komme en andre forslag til hvad vi kan køre for pt er det sådan så kun en person kan skrive i excel arket af gangen og vi sidder ofter og ofter 2 personer, og der går det altså galt, også med deling af dokumentet.
Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 11:30 #1
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2010 - 12:11 #2
As soon as I looked at the Excel sheet I remembered seeing this before!

http://www.eksperten.dk/spm/892646

I gave a solution then, dindt get any points though :o(

So what was wrong with that one?
Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 12:51 #3
Terry det er ikke dette jeg efterspørg, det er forms og funktioner ikke selve tabellerne dem har jeg rimelig styr på ud fra det hjælp jeg har modtaget andet sted fra.
Ikke for at starte en krig eller en debat men jeg forstår ikke at du skriver engelse på en dansk side med danske spørgsmål.
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2010 - 13:44 #4
"Der kan hentes en eksempel af den på: http://dcteam.dk/døgnrapport.xls

Jeg har tænkt meget over om det ikke var bedere at ligge den over i en database"

" pt er det sådan så kun en person kan skrive i excel arket af gangen og vi sidder ofter og ofter 2 personer"

From that I understand that you still use Excel and want to convert to a database!

You received a database with forms from SPG couldnt you use that?

REF: "jeg forstår ikke at du skriver engelse på en dansk side med danske spørgsmål"

I've been active on eksperten for a number of years now and as long as users accept that I write in English then everyone is happy. Users hopefully get the help they need and I keep my English in trim :o)

If users cant understand English then I'll try my best to write danish for them
Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 14:21 #5
Det jeg fik fra SPG krævede alt for mange rettelser i forms som jeg desværre ikke ævnede at rette jeg min Access viden ikke er for stor. Det går bedere i Excel men Excel er desværre ikke så god til at indeholde så mange data som vi ellers gerne vil logge.

Og ja vi vil gerne konvertere til DB eller andet. men ikke på bekonstning af effektivitet. forstået på den måde at pt kan vi rigtig hurtig hoppe gennem felterne og taste det vi skal, de eksempler jeg hr forsøgt lavet og det jeg har fra SPG kræver rigtig mange musse klik og det går desværre ikke hos os.

Så designet måden vi navigere rundt på skal mere eller mindre ligne det vi har fra Excel bare med mulgihed for flere funktioner.

Og hvis i skulle være intrasseret så kan jeg da sagtens uploade den DB fra SPG så den også kan ses men det mere eller mindre kun tabel designet som kan bruges som også ligner det du kom med Terry, i mit forige indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 14:34 #6
Du kan bare bruge piletaster og F4 når du skal åbne en dropdown!~)
Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 14:55 #7
Okay se det vidste jeg så ikke, men den går resten af min kollegaer desværre ikke med til det skal være afkrydsning eller noget der minder om så det kun er pil tasten og så x eller mellemrums tasten. Ved godt vi er meget krævende men sådan er det jo nu engang.
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 15:03 #8
Alt kan lade sig gøre!~)
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 15:05 #9
...men det virker, som om du har et stykke vej... så ud over evt. at lave det til en opgave, så ved jeg ikke helt hvordan, jeg kan hjælpe!~)
Avatar billede hleschly Nybegynder
15. juli 2010 - 15:33 #10
Er godt klar over at alt kan lade sig gøre, men på et eller andet tidspunkt går man også over grænsen for hvad man kan forvente at folk vil hjælpe med gratis. men tænkte at det var et forsøg vær lige at prøve igen og se om der var nogen som lige hvade den helt rigtige løsning eller vidste hvor man kunne finde den.
Avatar billede terry Ekspert
15. juli 2010 - 16:37 #11
I have already seen spgs dB.

As spg says " så ud over evt. at lave det til en opgave, så ved jeg ikke helt hvordan, jeg (vi) kan hjælpe"

"som lige hvade den helt rigtige løsning eller vidste hvor man kunne finde den"

Access is the right way to go, it opens up for many more possibilities.
Finding the right design which suits your requirements isnt just something which can be pulled out of a hat.

You can get help on specific questions here on eksperten but a complete solution can take quite a number of hours work which normally isnt free.

So if you decide to go for a "free" Access sultion then try doing it yourself and place questions when you need some assistance on specific problems.
Avatar billede mugs Novice
19. juli 2010 - 19:20 #12
Og hvis spørgeren ikke forstår engelsk, så skulle man måske helt afstå fra programmering i såvel Excel som Access!
Avatar billede mike1963 Nybegynder
22. juli 2010 - 15:12 #13
til mugs ...

Det er nok derfor du er 6digit og opponenten er 4digit ;o)
Avatar billede hleschly Nybegynder
17. september 2010 - 08:11 #14
LUKKET