Avatar billede UlrikAarhus Nybegynder
15. juli 2010 - 10:47 Der er 5 kommentarer

2 bærbare - simpelt netværk

Hej,

jeg har 2 bærbare.

Den ene har trådløs forbindelse (mobilt bredbånd)

Jeg har delt forbindelsen mellem dem v.h.a. et Ad hoc netværk. Denne netværkstype er ikke helt stabil.

Findes der anden måde at dele internet forbindelsen på ?

Derudover har lavet deling af de filer mellem de 2 computere. Jeg har fjernet diverse sikkerheds foranstaltninger. De eneste mapper jeg ikke kan dele er Windows files og 2 andre...Er det nogle mapper der fra Windows' side er blokeret for at blive delt ?

JEg håber i kan hjælpe.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. juli 2010 - 12:35 #1
Brug en 3G router: http://www.wupti.com/Produkter/3g6210n_(Wupti).html?utm_source=kelkoocomputere
Avatar billede KHHP Juniormester
15. juli 2010 - 12:52 #2
Du kan gøre dette ved at bruge et LAN kabel, og så lave en netværksbro mellem dit mobile bredbånd og LAN stikket på din PC.
Nu ved jeg ikke hvilket styresystem du bruger på den PC modemmet er tilsluttet, men når jeg har den oplysning kan jeg hjælpe lidt videre
Avatar billede UlrikAarhus Nybegynder
15. juli 2010 - 15:07 #3
Hej,

jeg kører Windows Vista på begge computere.

Jeg har LAN-kabel, men hvorledes konfigureres der en forbindelse mellem de 2 ?
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
15. juli 2010 - 23:24 #4
http://www.usbrouter.dk

En simpel guide.

Med windows 7 kan du dele via software.
Avatar billede KHHP Juniormester
17. juli 2010 - 09:44 #5
Du kan bruge guiden i #4, ellers er her en guide:
Åbn Kontrolpanel og vælg netværk og internet
Vælg netværks og delingscenter
Vælg rediger indstillinger for netværkskort.
Marker nu din LAN forbindelse og forbindelsen til dit mobile bredbånd og højreklik og vælg broforbindelser.
Nu skulle Windows gerne oprette en netværksbro mellem de to forbindelser, og du kan nu starte den anden PC og forbinde dem med kablet.
Vupti så skulle det virke.
Vend tilbage hvis det ikke gør