Avatar billede dortetp Nybegynder
14. juli 2010 - 18:05 Der er 3 kommentarer

Problemer med Service Pack til Windows Vista

Min søster har en pc hvor der er forsøgt at installere en sp til Windows Vista. Men det er ikke gået godt - tænder man pc'en forsøger den at afinstallere packen men hvorlænge skal man regne med det tager. Den har stået i ca. 1 time i går hvorefter min søster slukkede pcen. Og hvorfor kan man ikke se hvilken sp der bliver installeret. Det er en bærbar hun har installeret Vista på.

mvh
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2010 - 19:31 #1
Prøv at systemgendanne til før updaten kom ind på pc.
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/What-is-System-Restore
14. juli 2010 - 21:29 #2
Avatar billede agazoth Nybegynder
15. juli 2010 - 22:44 #3
Prøv dette:

Sluk Automatiske opdateringer. Du kan gøre dette ved at navigere hertil:

Start -> Kontrolpanel -> Ydelse og vedligeholdelse -> Administrator Tools -> Service -> Automatisk opdaterings Service, vælg derefter fanen "Generelt". Klik for at stoppe automatiske opdateringer.

Dernæst skal du navigere til din "C:" drev og kigge efter en mappe kaldet SoftwareDistribution. Omdøb denne mappe til noget andet.

Endelig kan du navigere tilbage til skærmen fra det før, og slå Automatiske opdateringer igen. Dette kan nogle gange klare denne fejl og få opdateringer til at fortsætte.