Avatar billede johnbp Nybegynder
23. juli 2001 - 08:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hvilket CD rom drev Skal jeg købe

Hej jeg har købt et aopen 52 speed cd rom drev men det kommer næsten aldrig op i fart og ofte meget langsomere en min brænder 12/10/32 ,det var ellers meningen at jeg skulle kopiere direkte fra cd rom til brænder. hvor for jeg et god og hurtigt cd rom drev ikke scsi
john
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
23. juli 2001 - 08:50 #1
Plextor eller ASUS laver gode CDrom drev til IDE, tjeck eks. www.edbpriser.dk hvor du kan købe dem nær dig.
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 10:07 #2
Jeg tror ikke der er den store forskel på de forskellige mærker, de gange jeg har CD-rom drev har det været almindelige billige CD-rom drev og de fungerer fint!
Du får bare lov til at betale mere for et mærkevare.
Avatar billede palomino Nybegynder
23. juli 2001 - 10:44 #3
Du kan da lige så godt investere i et dvd-drev...
Avatar billede johnbp Nybegynder
23. juli 2001 - 10:51 #4
Jeg har et dvd drev men har aldrig haft brug for det dvd ser jeg på min Marantz dvd
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 10:57 #5
Problemet med de nyere CD-rom drev er, at de speeder voldsomt op og laver en hulens masse larm, så meget at man ligefrem har lavet et program der bremser den!! Har set programmet på en tysk side, men kan ikke huske URL.

Så er det lige før man holder sig til de gamle 24x ;o)
Avatar billede johnbp Nybegynder
23. juli 2001 - 11:04 #6
Ja larme kan de men der sker ikke noget :o)
Avatar billede trivial Nybegynder
23. juli 2001 - 11:11 #7
Jeg har selv et Aopen 52speed cd-rom drev, og jeg kan også mærke af den nogle gange kun kommer lidt op i fart, men jeg oprettede ca det samme slags spm her på eksperten sagde han at det var helt almindeligt, det var bare fordi den testede hvor hurtigt cddrevet kunne læse den cd der sad i. Foresten er Aopen nogle af de bedst cd-rom drev på markedet.
Avatar billede trivial Nybegynder
23. juli 2001 - 11:12 #8
Jeg kan ikke finde det link, men jeg mener af det var jdaugaard der svarede:o) Skriver hvis jeg finder det link.

**Trivial**
Avatar billede thorbimse Nybegynder
23. juli 2001 - 20:11 #9
Jeg har selv et Ultraplex 40 max  fra plextor  det køre godt  jeg ville sige at 40 er næsten max hastighed for hvis du kommer meget højer op larmer det som ind i hel....
Avatar billede phineas_phreak Nybegynder
23. juli 2001 - 21:46 #10
jeg har et LG 52 speed og et noname 36 speed (2 forskellige comps) Hvis jeg skulle vælge måtte jeg sige det på 36 spin. Det larmer mindre og kører generelt mere stabilt (dvs. læaser bedre). MEn skulle jeg vælge et cd-rom drev ville jeg købe en plextor safe burn brænder. Godt nok lidt dyr, men alle pengene værd. Brændere er desuden heller ik så kræsne med om der er hakker i cd\'erne. Håber det var en hjælp.
Avatar billede johnbp Nybegynder
23. august 2001 - 07:07 #11
ok tak for forsøget