Avatar billede ibkapet Nybegynder
14. juli 2010 - 08:18 Der er 1 kommentar

Vedtægter i strid med dansk lov

En forening har i 1975 fremsat et sæt vedtægtsændringer uden at være klareover, at disse vedtægter, if lovgivningen kræves vedtaget med 2/3 flertalsmajorietet.
Foreningen er en grundejerforening, med en deklaration, hvor det er
nævnt, at "Byrådet skal godkende vedtægter/vedtægtsændringer".
              En henvendelse til pågældende kommune, viser, at
oprindelige vedtægter, aldrig  er blevet fremsendt til godkendelse.
              Vedtægtsændringerne bestemmer bl.a. eksklutionsbe-
stemmelser, og annullering af andelsbeviser, (andelsforening)med
efterfølgende "konfiskation af pågældende medlems indestående i for-
eningen, uden normal retshandling.
              Kommunens sagsbehandling, er forelagt Statsforvalt-
ningen , hvor sagen ikke er færdigbehandlet, trods sagen
er forelagt  i år 2008.
er dette kommunens ansvar, eller foreningens ?
Avatar billede persimonsen Nybegynder
14. juli 2010 - 17:26 #1
Uden at være juraprofessor, fortæller min logik mig at det må være foreningens.
Det er dem der skal have godkendt vedtægterne, ikke kommunen.