Avatar billede codecow Nybegynder
13. juli 2010 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

RAID boot fejl

Hej alle.

Min computer blue screenede medens jeg var væk fra den. Dvs der var igen anktivitet på computeren.

Da jeg rebootede den kommer jeg ikke længere end igennem power on self testen og når den prøver at loade OS'et siger den Raid Failure.

Maskinen er en Dell XPS som der ikke er ændret noget på.

Nogen der har en ide om havd jeg gør her fra?

Mvh

Henrik
Avatar billede chalde Seniormester
13. juli 2010 - 18:06 #1
Stripe eller mirror?
Avatar billede m_soender Nybegynder
13. juli 2010 - 18:28 #2
Jeg mener at Dell XPS maskinerne bliver leveret med et raid0 system som default. Så hvis din ene disk er stået af er der sådan ca. 0 filer at hente. Hence 0 i raid0 :-)

Hvis din disk er stået af tror jeg ikke umiddelbart at du kan gøre så meget mere. Har ikke selv været ude for at miste en disk i et raid system endnu, men køre også normalt raid1 eller bedre.

/
Martin
Avatar billede Slettet bruger
13. juli 2010 - 20:42 #3
Jeg ville da prøve at kigge på systemet via en Live-cd f.eks KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html
Avatar billede codecow Nybegynder
15. juli 2010 - 11:55 #4
Hej alle, og tak for kommentarene

Jeg har hentet et diagnostik værktøj fra dell, men det mener at alt er i skønneste orden.

Jeg har også prøvet med en ubuntu live cd. Den kan kun finde en disk i partitions toolet.

Er det bare mig, eller skulle man ikke kunne se to diske?

Jeg har prøvet at sætte SATA og strøm ledningerne i igen og det ændre ikke noget, så jeg må nok indse at det er en disk der er død, og mine data er tabt :(

mvh

Henrik
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2010 - 13:39 #5
Hvad siger
fdisk -l

fra Ubuntu som root
Avatar billede codecow Nybegynder
18. oktober 2010 - 16:58 #6
Lukker...

Harddisken var brændt af.

Tak for kommentare og ider :)

Henrik