Avatar billede nucklear Nybegynder
23. juli 2001 - 03:34 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

boot.ini

Jeg har installeret win2k og winme på min computer..
Det lægger i 2 partitioner..

Win2k på C:
og WinME på D:
Nu skulle jeg så have win2k til genere en bootmenu.. Og jeg lavede min boot.ini sådan her :
[boot loader]
timeout=15
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS=\"Windows 2000 (Inet)\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINDOWS=\"Windows ME (Games)\"

Men det virker NADA
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 03:46 #1
Start Windows 2000 og vælg System under Kontropanel.
Klik så Avanceret og der har du indstillingerne!
Avatar billede nucklear Nybegynder
23. juli 2001 - 03:48 #2
Ok nada det kan bruges... Jeg har selv skrevet denne her ind :
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINDOWS=\"Windows ME (Games)\"
Og den virker ikke.. Det er den som den melder fejl på
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 03:55 #3
Jeg kunne forestille mig der skulle stå noget i stil af \"Windows ME (Games)\" /et eller andet her ?
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 04:03 #4
Hvis du kan vente til engang imorgen ved 13-15 tiden skulle jeg meget gerne have et svar!
Avatar billede torbenmelander Nybegynder
23. juli 2001 - 06:37 #5
installer winme på c-drevet først, og derefter win2k på d-drevet. Læs i win2k\'s hjælp hvorfor ..
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 09:58 #6
Har du selv lavet boot.ini, det tror jeg ikke går, den skal win2k selv generere!
Avatar billede retaxes Nybegynder
23. juli 2001 - 10:14 #7
Sådan ser min bootloader ud! Har du ikke glemt at skrive WINNT i din, jeg ser kun WINDOWS i din bootloader!

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Microsoft Windows 2000 Professional\" /fastdetect
Avatar billede kunze Nybegynder
23. juli 2001 - 12:09 #8

[boot loader]
timeout=5
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINNT=\"Windows 2000 Professional\" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\\WINDOWS=\"Windows Millenium Edition\"
Avatar billede nucklear Nybegynder
24. juli 2001 - 14:38 #9
De virkede nada... Fik selv løst boot.ini :)