Avatar billede lytzhoft Nybegynder
12. juli 2010 - 21:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Roaming profile STORE problemer

Hej,
jeg håber at i herinde kan bringe mig et skridt videre i fejlsøgningen på følgende.... Vi er en virksomhed som har en bunke clienter koblet op til en Windows 2003 server. Opkoblingen fra klienterne foregår enter via en Terminal service (Citrix) eller direkte med en Remote desktop forbindelse fra en Winxp maskine. Vi har i weekenden haft strømafbrydelse og serveren har været nede. En del maskiner har været logget på serveren og har derfor ikke fået synkroniseret deres "roaming profile" på win 2003 serveren.
Dette har resulteret i at når der skal logges på fra - eksempelvis en windows xp maskine - så vil maskinen ikke hente "roaming profilen" fra windows 2003 serveren. Den giver følgende meddelelse:

-------
Windows cannot locate the server copy of your roaming profile and is attempting to log you on with your local profile. Changes to the profile will not be copied to the server when you log off. Possible causes include network problems or insufficient security rights. If this problem persists, contact your network administrator.

DETAIL: Logon failure: Unknown user name or password.

-------

Det mest mærkelige er, at nogle maskiner/Profiler logger på uden problemer. Er det muligt, at det er en ødelagt profil der generere problemet? Hvis ja, hvordan kan jeg reetablere en sådan.

Jeg har trevlet nettet og eksperten.dk igennem for et løsningsforslag men syntes ikke rigtigt at jeg kan komme videre.

Jeg har virkelig brug for al den hjælp jeg kan få, for at komme en løsning nærmere. Jeg håber ikke at jeg skal til, at oprette profiler på ny, da jeg vil skulle gøre dette hver eneste gang der evt. er strømafbrydelse.

På forhånd tak for hjælpen

Michael
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
13. juli 2010 - 02:19 #1
Det kunne godt lyde som om at en af harddiskene har nogle "bad sectors".

Har du prøvet at køre en CHKDSK ?
Har du tjekket i event log vedrørende hvad der sker?
Hvis alt fejler kan du måske godt få brug for NTDSUtil
Jeg skal bruge noget mere info. kig i event log og se om du ikke kan få fat i en evt. fejlkode eller lignende.
Har i ikke en backup af roaming profilesne ?
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
13. juli 2010 - 02:22 #2
Har du prøvet at lave en CHKDSK for at se om der er nogle "bad sectors" ?

Der burde stå noget mere info. i event log. Evt. se om du kan finde en fejlkode, eller noget info. der kan bringe os lidt videre.

Hvis alt fejler, kan det godt være at du får brug for NTDSUtil men prøv at kig i event log og se hvad den siger.
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
13. juli 2010 - 02:23 #3
Undskyld for dobbelt post med samme info.

Siden var lidt for langsom om at opdatere mit svar. Troede ikke det var gemt.
Jeg beklager.
Avatar billede lytzhoft Nybegynder
13. juli 2010 - 07:48 #4
Det ser ud til at jeg "bare" skulle ændre Password på Win 2003 serveren, for de berørte brugere. Virker lidt mærkeligt, at det var det eneste der skulle til.... Er lidt bekymret om det bare var det...

mvh
michael
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
20. juli 2010 - 15:34 #5
Har du kigget i event loggen for at se om der står noget brugbart?