Avatar billede fasterlars Nybegynder
12. juli 2010 - 13:57 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Valg af betalingsløsning på website

Hej.

Jeg skriver her da jeg ingen erfaring har med betalingsløsninger/gateways på hjemmesider.

Jeg er ved at udvikle et mindre CMS system til en idrætsforening, som skal kunne holde styr på medlemmer mm.
Oprettelsen af medlemmer skal kunne ske automatisk hvis der er plads på et givent gymnastikhold, og en bruger vælger at indbetale med sit kreditkort.

Jeg havde forestillet mig flowet blev således:

1. Bruger går ind på siden og vælger gymnastikhold
2. Hvis der er plads på holdet får bruger mulighed for at tilmelde sig det ved hjælp af en betalingsgateway
3. bruger betaler
4. Hvis betalingen lykkedes, sender gatewayen et ok til siden
5. systemet registrerer nu brugeren på holdet og hæver pengene (dette skridt kan også ske manuelt)
6. bruger får en bekræftigelse pr. mail

Spørgsmålet er så hvilken løsning der er bedst til denne simple situation.
Det skal være en billig betalingsgateway, da de danske idrætsforeninger som bekendt ikke har alverden af midler :)

Håber meget i kan hjælpe mig lidt på vej til den korrekte løsning!

På forhånd mange Tak!

Mvh
Lars
Avatar billede swiatecki Novice
12. juli 2010 - 14:32 #1
Jeg har gode erfaringer med http://fribetaling.dk/
Avatar billede fasterlars Nybegynder
13. juli 2010 - 10:09 #2
Ok, det vil jeg se nærmere på.
Men hvorfor er netop det sted bedre end andre steder?
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
13. juli 2010 - 16:40 #3
Det kommer meget an på dit budget. Fribetaling er en discount-udbyder, med meget ringe eller ingen support - derfor de er så billige.
Jeg selv har gode erfaringer med www.quickpay.dk - som dog koster 450 kr. i kvartalet. www.epay.dk er også en mellemklasse-udbyder. I den dyre ende har vi selvfølgelig www.dibs.dk - som koster en del mere.