Avatar billede zeacon Nybegynder
11. juli 2010 - 20:00 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Kan kun se min HDD i Diskhåndtering

Hej eksperter.

Jeg har et lille problem, jeg har mig en 300gb ekstern hdd fra maxtor. den har virket fint i lang tid men nu efter jeg tog stikket ud af computeren ved en fejl kan den ikke finde harddisken efter jeg har sat stikket i igen, jeg kan godt se den under Diskhåndtering, hvor der står den er:

Ikke-allokeret og Ikke-initialiseret.

Højreklikker jeg på Ikke-initialiseret står der Initialiser disk, men når jeg trykker ok osv sker der intet...

HELP ME? :)
Avatar billede Russeren Nybegynder
11. juli 2010 - 20:03 #1
Har haft samme problem, fik det løst ved at formatere skidtet (gennem diskhåndtering)

Du kan redde filerne ved at bruge linux (load fra en usb nøgle hvis nødvendigt)
Avatar billede zeacon Nybegynder
11. juli 2010 - 20:17 #2
Havde lidt håbet på en bedre metode :) under diskhåndtering er heller ikke muligheden om format er en eller anden mærkelig årsag ?
11. juli 2010 - 20:32 #3
http://www.helgec.dk/lost%20partition.html (Jeg har ikke prøvet det selv !)
Avatar billede Slettet bruger
11. juli 2010 - 20:38 #4
Hvis alt andet fejler  http://helgec.dk/diskrecovery.html
11. juli 2010 - 20:44 #5
(Tænke nok at <helgec> ville dukke op *S* fint nok ... )
Avatar billede zeacon Nybegynder
11. juli 2010 - 20:46 #6
Hey igen, har kigget på dine link men fik ikke noget der hjalp mig yderligere, desværre :(
Avatar billede 220661 Ekspert
11. juli 2010 - 23:17 #7
Kan du højreklikke på disken og vælge egenskaber og gå i funktioner og vælge chkdsk?
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 02:34 #8
Kørte du det anbefalede program fra #3 ? Det kender jeg udmærket.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Avatar billede zeacon Nybegynder
12. juli 2010 - 18:41 #9
Russeren og Karise larry deler points. send svar
12. juli 2010 - 19:55 #10
Ping...
Avatar billede Slettet bruger
12. juli 2010 - 20:36 #11
Men hvad var løsningen?
Avatar billede zeacon Nybegynder
13. juli 2010 - 18:41 #12
Jeg fik aldrig løst problemet, jeg initialiseret den en gang til og det virkede, så stod jeg stadig med problemet at hdd er ikke-allokeret, derfor måtte jeg desværre formatere den for at få den til at fungere igen. :(
Avatar billede zeacon Nybegynder
13. juli 2010 - 18:42 #13
Jeg vil iøvrigt godt takke alle der har hjulpet mig med at løse dette problem. Ha en god dag.
Avatar billede Russeren Nybegynder
13. juli 2010 - 19:32 #14
jeg har cirka 8 ud af 10 gange med held hevet data med en linux distribution, den læser dataerne på en anden måde.