Avatar billede Russeren Nybegynder
11. juli 2010 - 18:28 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ryger af netværket når jeg bruger for meget båndbredde.

Hej alle, har et lille problem som er begyndt at give mig hovedpine.
info er:
PC Type: Acer Aspire one
internet hos: Yousee
Router: CG3200
OS: Ubuntu Notebook Version (http://www.ubuntu.com/netbook)

Problem: Ryger af det trådløse netværk når jeg downloader. Uanset om det er et lille filmklip eller hvad det er, dog kun når jeg downloader direkte, ex. Torrents eller filhentningsprogrammer som rapidshare eller dem der er indbygget i browsere.

Jeg skal simpelthen disconnecte også connecte igen hver gang.
Problemet er kun på denne ene computer, og ikke på de andre.
Problemet er kun på det trådløse netværk.

Jeg har hørt at nogen computere har en "sikring" på det trådløse netværkskort hvorpå den slår netværket fra hvis det bruger for meget batteri, jeg kan dog ikke finde denne funktion.

Jeg kan ikke finde en "hardware styring" i dette OS.

Alle gode ideer tages :)
Avatar billede KHHP Juniormester
12. juli 2010 - 00:50 #1
Har ikke nogen erfaring med Ubuntu netbook edition, men Det problem du nævner, kan nok ikke skyldes dit OS, da det så også skulle væres sådan med Desktop udgaven.
Har du kontaktet Yousee og spurgt hvad problemet kan skyldes.
Også vigtigt at du sørger for at Ubuntu er nyeste version og har alle opdateringer installeret.
Avatar billede Russeren Nybegynder
12. juli 2010 - 08:06 #2
Glemte at nævne, at jeg har kørt med XP med samme problem.

Det er helt opdateret og nyinstalleret :)

Nej, overvejer Youseee, men de plejer på ingen måde at kunne hjælpe med noget. - Prøver i løbet af ugen.
Avatar billede Russeren Nybegynder
12. juli 2010 - 18:29 #3
ingen med nogen gode bud?
12. juli 2010 - 19:57 #4
Opdatering af firmware på Router: CG3200 ???
Avatar billede Russeren Nybegynder
12. juli 2010 - 21:40 #5
Den hører til yousee, de opdaterer den jævnligt for en :)
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
13. juli 2010 - 02:04 #6
Nu kender jeg ikke til den Netgear router, men det kunne godt tyde på at den ikke kan håndtere den store trafik du beskriver.
Har du prøvet at indstille på max sessions per host (den funktion burde der være i den). Prøv at sæt den en tand højere. Hvis den f.eks. står til 1024, så prøv med 2048 (blot et eksempel).

Den funktion du tænker på med hensyn til strømsparefunktionen. Det er korrekt at det kan give et dårlige signa over det trådløse hvis du ikke har sat strømstikket til bærbaren. Dog er jeg heller ikke den ultimative bruger af Ubuntu, og ved ikke om de har implementeret en fancy strømsparefunktion (ligesom windåse).

En sidste ting. Hvis det KUN er på din computer at problemet opstår, ligger fejlen højest sandsynligt der (muligvis netkortet). Men kører de andre computer også over trådløst?
Avatar billede Russeren Nybegynder
13. juli 2010 - 08:04 #7
Jeg ser på det med routeren når jeg kommer hjem, men tror ikke at den har den funktion.
Ringer til yousee hvis jeg ikke finder den.

Ved ikke hvorfor jeg ikke har testet det med den anden pc, altså at downloade en stor fil, men dette bliver også gjort når jeg kommer hjem.

Opdaterer igen omkring kl: 18
Avatar billede Russeren Nybegynder
13. juli 2010 - 19:29 #8
Funktionen blev ikke fundet, yousee var til ingen gavn :/ test på en anden pc viste bare at det var aspire one den var gal med.
Avatar billede Russeren Nybegynder
13. juli 2010 - 19:47 #9
næste skridt er at teste på et andet netværk, for at se om det er det kommunikation mellem router og pc der fejler eller bare pc.
Avatar billede Russeren Nybegynder
16. juli 2010 - 13:07 #10
Ingen brugbar løsning desværre :(
Avatar billede JegErMegetHemmelig Nybegynder
20. juli 2010 - 15:36 #11
Ja umiddelbart burde du prøve at tage computeren over til et andet netværk og prøve der.