Avatar billede Chrizzo Nybegynder
10. juli 2010 - 10:16 Der er 7 kommentarer

Tjek min hijackthis log

Hej!
jeg tro jeg har virus eller spywere!

nogle der vil være sød at tjekke min log?

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.4
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\WINDOWS\system32\LEXPPS.EXE
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Virus Plus\isafe.exe
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\ccschedulersvc.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\service.exe
C:\WINDOWS\system32\mdmcls32.exe
C:\WINDOWS\system32\svcprs32.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\ccprovsp.exe
C:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
C:\WINDOWS\system32\VTTimer.exe
C:\WINDOWS\system32\VTtrayp.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\casc.exe
C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\uTorrent\uTorrent.exe
C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC WebSite-Inspector\1.2.1.24.03401687\Light\CAGlobalLight.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\hijackthis\Trend Micro\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R3 - URLSearchHook: UrlSearchHook Class - {00000000-6E41-4FD3-8538-502F5495E5FC} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Ask Toolbar BHO - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: JQSIEStartDetectorImpl - {E7E6F031-17CE-4C07-BC86-EABFE594F69C} - C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\ie\jqs_plugin.dll
O2 - BHO: MSC Toolbar Helper - {FBF2401B-7447-4727-BE5D-C19B2075CA84} - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC WebSite-Inspector\1.2.1.24.03401687\Toolbar\CallingIDIE.dll
O3 - Toolbar: MSC Toolbar - {10134636-E7AF-4AC5-A1DC-C7C44BB97D81} - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC WebSite-Inspector\1.2.1.24.03401687\Toolbar\CallingIDIE.dll
O3 - Toolbar: Ask Toolbar - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - C:\Programmer\Ask.com\GenericAskToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [VTTimer] VTTimer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [VTTrayp] VTtrayp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [setc] C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\setc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Fælles filer\Java\Java Update\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\casc.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [capfupgrade] C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Personal Firewall\capfupgrade.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Programmer\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [uTorrent] "C:\Programmer\uTorrent\uTorrent.exe"
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1211821207119
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1211839275718
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {DE625294-70E6-45ED-B895-CFFA13AEB044} (AxisMediaControlEmb Class) - http://81.31.231.15/activex/AMC.cab
O18 - Protocol: callingid - {086D03BA-57AC-4C8E-A33D-0BAABF742411} - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC WebSite-Inspector\1.2.1.24.03401687\Toolbar\CallingIDToolbar.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Browseui preloader - {438755C2-A8BA-11D1-B96B-00A0C90312E1} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O22 - SharedTaskScheduler: Component Categories cache daemon - {8C7461EF-2B13-11d2-BE35-3078302C2030} - C:\WINDOWS\system32\browseui.dll
O23 - Service: CaCCProvSP - Unknown owner - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\ccprovsp.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\MSC Anti-Virus Plus\isafe.exe
O23 - Service: CA Common Scheduler Service (ccSchedulerSVC) - Unknown owner - C:\Programmer\MSC\MSC Internet Security Suite\ccschedulersvc.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: LexBce Server (LexBceS) - Lexmark International, Inc. - C:\WINDOWS\system32\LEXBCES.EXE
O23 - Service: MySecurityCenter License Service - Unknown owner - C:\Programmer\MySecurityCenter\Programs\service.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: WinSock Extention Manager (WinExtManager) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\mdmcls32.exe
O23 - Service: WinSock Svchost Manager (WinSvchostManager) - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\svcprs32.exe

--
End of file - 8312 bytes
Avatar billede patrick14 Nybegynder
10. juli 2010 - 10:27 #1
Hej

Afinstaller ask toolbar og den hijackthis at du har.

Gør så dette:

Hent CCleaner
http://www.filehippo.com/download_ccleaner/
Installer Ccleaner. Husk at fjerne fluebenet udfor installation af Yahoo toolbar.
Start programmet.
Klik på kør CCleaner og lad den fjerne hvad den finder, kør indtil at der ikke er mere.
Klik så på Register i venstre side (den blå terning). Klik på Skan efter problemer. Når den er færdig så klik på Udbedre valgte problemer. Klik så på udbedre alle valgte problemer. Kør indtil at den ikke finder mere
Klik på OK. Klik på Luk når den er færdig
Genstart

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
2. http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html
Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind i denne tråd.
Vigtigt: Du skal, inden du klikker på "Skan" knappen i Malwarebytes Anti-Malware gå op i fanen "Opdater", klik på "Tjek for opdatering", bliv ved til den skriver du har nyeste database, (DET SKAL UDFØRES).

Hent og installere SAS

http://kortlink.dk/3g4f/

Start superantispyware, klik på Tjek for opdateringer.
Klik på Skan din computer, sæt flueben ved alle drev. (Fixed disk betyder harddisk)
Flyt prikken til Udfør komplet skan og klik på Næste, så kører scanningen.

Når den er færdig kommer der et vindue med en opsummering, klik på OK, klik så på næste og så på Udfør.

Der kommer et vindue med Quarantine and removal Complete, klik på OK, klik på Udfør.
Luk programmet, genstart normalt.
---------------------------------------
Start SuperAntiSpyware igen, klik på Preferences, skift til fanebladet Statistics/Logs, i vinduet dobbeltklikker du på SUPERAntiSpyware Scan Log.

Hent HijackThis her, gem den I en mappe så du kan finde den.

http://download.cnet.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html

Dobbeltklik på det nye HijackThis ikon
Vista og windows 7 bruger skal klikke med højre-musetast på program filen > Vælg "Kør som administrator"
2. På menuen der kommer op, klikker du på: Do a systemscan and save a logfile.
3. Efter et kort øjeblik åbner en logfil i notesblok, kopier teksten herind
Avatar billede f-arn Guru
10. juli 2010 - 10:29 #2
Afinstaller Ask Toolbar.

------

Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her

Eller her

Installer og start programmet, klik på fanen opdater, klik Tjek for opdatering, lav "Hurtig skan" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en ny hijackthis log

Mht.: Vista og Windows 7 - højreklik på filen - Kør som Administrator.

NB Når du opdaterer Malwarebytes, så klik på opdater til den skriver at der ikke er flere opdateringer.
10. juli 2010 - 10:33 #3
Aktiv [uTorrent] -> *SUK*
Avatar billede Chrizzo Nybegynder
10. juli 2010 - 13:52 #4
hej patrick14!
mange tak for hjælpen!
her er den log du bad om

Malwarebytes' Anti-Malware 1.46
www.malwarebytes.org

Database version: 4298

Windows 5.1.2600 Service Pack 3
Internet Explorer 8.0.6001.18702

mbam-log-2010-07-10 (13-38-06).txt

Skanningstype: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 156295
Tid gået: 1 time(e), 55 minut(ter), 37 sekund(er)

Hukommelses Processorer Inficeret: 0
Hukommelses Moduler Inficeret: 0
Registreringsdatabasenøgler Inficeret: 0
Registreringsdatabaseværdier Inficeret: 0
Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 1

Hukommelses Processorer Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Hukommelses Moduler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasenøgler Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabaseværdier Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Registreringsdatabasedata Objekter Inficeret:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen skadelige objekter blev fundet)

Inficerede Filer:
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Temp\utt97.tmp.exe (Trojan.Pakes) -> Quarantined and deleted successfully.
10. juli 2010 - 15:14 #5
(Også de andre Log's ? ...)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
10. juli 2010 - 16:55 #6
Mangler loggen fra superantispyware og den hijackthis at jeg bad dig om at hente.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. juli 2010 - 13:37 #7
tror han opgav...???