Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
07. juli 2010 - 14:52 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LPT1 printer på USB port i Win7

Hej eksperter

Jeg har en aldrende laserprinter, som jeg ikke lige har råd til at opgradere, desværre kan den kun forbindes via paralel port, og sådan en har min nye Win7 maskine ikke. Det har jeg så forsøgt at løse ved at investere nogle få kroner i et kabel, med USB i den ene ende og en printer/paralel port i den anden.

Det gik fint første gang, men efter lidt bøvl og geninstallering af Windows, så kan jeg dælme ikke få skramlet til at virke. Hver gang jeg sætter USB stikket i, får jeg at hvide, at det er "Unknown device". Jeg har prøvet de fleste kombinationer, efterhånden,kablet allene, printeren forbundet (tændt og slukket), med printer driver for-installeret og uden, forskellige porte, m.m., og for en sikkerheds skyld formatteret og geninstalleret Windos mellem hvert forsøg.

I flg. brugsforvirringen, og de internet sider, jeg har kikket på, så er driveren til kablet indbygget i Windoze, fra XP og frem, men hvordan forklarer jeg lige min pooter det? Og hvor skal jeg bede den lede, når den nu ikke selv ved hvad det er, den har fundet?

Hvorfor dælen kan man ikke bare downloade den driver, så man har et sted, at henvise enhedshåndteringen til?

Nogen der har den rette driver *.dll fil, eller et link til noget brugbart?

Udstyr:
Win7 Pro 64 bit
HP Laserjet 1100
Logilink UA0054 Adapter USB to D-SUB 25 with 1,8 meter cable.
Avatar billede aners Nybegynder
07. juli 2010 - 15:07 #1
Find Vendor ID og Device ID i enhedshåndtering og søg i pcidatabase.com
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. juli 2010 - 15:23 #2
Umiddelbart lyder det som om det er defekt - f.eks. at USB-stikket er beskadiget, el.lign. Så vil Windows ikke kunne identificere enheden, der ender som en "Unknown Device".

På siden http://www.logilink.eu/content/support/download.htm kan man finde driver til Windows Vista og bagud... - du kan evt. prøve om den driver virker... - direkte link: http://www.2direkt.de/i-sell2u/images/driver/UA0054.zip
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
09. juli 2010 - 00:12 #3
Desværre er der ingen hjælp fra pcidatabase.com, og den linkede driverfil har jeg allerede, under Win XP, 2000, Vista og 7, er der bare en tekst fil, som fortæller at driveren er indbygget i denne version af Windows.

Det "sjove" er, at da jeg installerede Win7 første gang, der gik alt efter bogen, og det har virket fint, lige indtil jeg måtte skifte harddisk (C-drevet) :o(

Har endda forsøgt mig med Win98 driveren, men den vil den nye Windos altså ikke acceptere.

Andre idéer?
Avatar billede lgror Nybegynder
13. juli 2010 - 21:35 #4
Har du løst dit problem?
Altså jeg er ingen ekspert og ved slet ikke noget om drivere, men du kunne jo også smide en parallelport på computeren?
Jeg har lige haft et problem, hvor et gammelt program krævede en parallelport på computeren (min printer har både parallel og USB) og løsningen var et PCMCIA med parallelport (bærbar pc). Nu kører alt fint med et gammeldags parallelkabel.
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
15. juli 2010 - 10:13 #5
Har lige bestilt et sådan indstikskort, som burde komme med posten i morgen :o)

Tror ekspertpanelet her inde er gået på ferie ;o)

Det løser opgaven, men ikke problemet, lader tråden være åben lidt endnu, hvis en eller anden skulle komme i tanke om en løsning.
Avatar billede Tommy Calstrup Nybegynder
03. oktober 2010 - 20:40 #6
Lader ikke til at nogen har det rigtige svar, så jeg lukker tråden.