Avatar billede theolivermand Nybegynder
06. juli 2010 - 18:04 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Gratis reklame til hjemmeside

Hej experter.

Jeg er igang med at lave en ny hjemmeside.
Den er sådan set færdig, men der er ikke nogle brugere.

En af mine venner fortalte at jeg skulle prøve med kæde sms.
Det virkede ikke.
Så jeg spørger jer.

Hvor/hvordan kan jeg få 100% gratis reklame til min hjemmeside?

Det bedste svar belønnes med 100 points.
Avatar billede theolivermand Nybegynder
06. juli 2010 - 18:06 #1
Ups! glemte at sige at hjemmesiden hedder:
www.eversite.ucoz.com
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 18:20 #2
Hold da fast...!!! Det var da godt nok en omgang rod af en hjemmeside, sådan rent kodemæssigt... Der er hverken meta-tags eller nogen DTD...

Først og fremmest skal du have en DTD på i koden foroven, det hjælper ikke på markedsføringen, men på at brugeren får den rigtige oplevelse af hjemmesiden.
Dernæst kan du prøve at lave dine meta-tags inde på www.metamaten.dk og så sætte det ind i koden. Dette skulle gerne gøre at alverdens søgemaskiner kan kategorisere hjemmesiden bedre. Og når fx. hjemmesiden er på google og bliver fundet af brugeren de rigtige gange der, kommer der også flere besøgende.
Og hvis du mener at hjemmesiden er færdig skal der vel ikke stå "beta" nogen steder. Jeg mener så IKKE den hjemmeside er færdig - langt fra...!

\Dan
Avatar billede theolivermand Nybegynder
06. juli 2010 - 18:32 #3
Der står beta fordi at når der er kommet nok brugere vil jeg lave den helt magen til i html. eller hvad jeg ellers skal bruge for at den bliver god.
Og skrive et link med hvor de kan finde den og så slette siden.

Men ok så fjerne jeg beta.
Avatar billede theolivermand Nybegynder
06. juli 2010 - 18:33 #4
Og hvad er det der DTD og META-TAGS for noget?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 18:44 #5
øhm... det er html hjemmesiden er lavet i nu - omend ikke særligt godt html, men stadig html...

Du kan læse lidt om meta-tags her: http://www.w3schools.com/html/html_meta.asp
Det er data som skal være i <head> sektionen på siden, som fortæller fx. søgemaskiner om hvad siden indeholder...

Her kan du læse lidt om DTD http://www.hjemmesideskolen.dk/html/nyside.php?id=ns3

Både meta-tags og DTD'en er altså ting som er helt basale for alle hjemmesider...

\Dan
Avatar billede theolivermand Nybegynder
06. juli 2010 - 18:51 #6
Jeg ville have at vide hvordan jeg for gratis reklame.
Det har jeg ikke fået svar på endnu.
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2010 - 19:05 #7
jo det har du... For hvis du sætter meta-tags ind begynder søgemaskinerne helt automatisk løbende at registrere din side, og putte den i den rigtige kategori. Dette vil sige at så er sandsynligheden for at folk der bruger Google fx. finder din side - og går ind på den.

Men det kræver så også at koderne er i orden, efter min mening... Sådan at folk får den oplevelse af din hjemmeside, som du ønsker de skal have ligegyldigt hvilken browser brugeren bruger... Det er DTD'en med til at sørge for.

Det er jo en slags reklame i sig selv at folk rent faktisk finder din side når de søger på nettet...

\Dan
Avatar billede Jackount Nybegynder
06. juli 2010 - 19:07 #8
Din hjemmeside er nede lige pt..
Avatar billede theolivermand Nybegynder
07. juli 2010 - 09:05 #9
Jeg ville vide hvor jeg får reklame.
Ikke hvordan jeg gør så søgemaskinerne kommer.
Avatar billede theolivermand Nybegynder
07. juli 2010 - 09:11 #10
Og man kan ikke lave dtd eller meta-tags på en ucoz hjemmeside.
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2010 - 09:46 #11
så godt som ingen relevante søgemaskiner bruger meta-tags i en sådan grad at man kan kalde det markedsføring omend meta stadig er relevant at have på - bruges de forkert kan man endda straffes for det og med al respekt for metamaten er det i mine øjne slet ikke den rigtige vej at gå. Søgemaskinerne kan nu også fint registrere sider uden meta-tags.

Første skridt på vejen til at blive synlig er at skaffe links, det er allerede til dels nu gjort med link her på siden men der skal meget mere til (og jo, det kan være et hårdt og kedeligt arbejde), en lille start kan fx være at kigge lidt på danske linkkataloger.

Næste del er have det rigtige indhold på ens side i forhold til hvad man vil findes på hos søgemaskinerne og her halter det en del - dels er der ikke særlig meget tekst, en del står på engelsk og så er der i det hele taget ikke særlig meget af noget.

Sidst men ikke mindst skal man være realist, for får man endelig besøgende ind på siden hvad bliver de så tilbudt de ikke kan finde (bedre?) en masse andre steder og hvad skal få dem til at komme igen.

Egentlig reklame koster medmindre man har andet at bytte med - så bedste forsøg du kan gøre er nok at kontakte sites med samme målgruppe som din og foreslå banner-byt aftaler.

Når indhold og idé halter så meget vil markedsføring, uanset om det handler om søgemaskiner eller reklame, blive et kæmpe kæmpe arbejde - og lykkedes det så at få besøg vil min vurdering være at meget få vil komme igen og så er det måske ikke alt arbejdet værd før siden er rigtigt på plads.
Avatar billede Jackount Nybegynder
07. juli 2010 - 14:27 #12
lol ..
#9 at du kommer øvert når folk søger på google er reklame i sig selv!? og gratis??