Avatar billede hulla Novice
05. juli 2010 - 23:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Stacktrace på live

Hej

Når jeg opdaterer mit website, så laver jeg først en publish fra Visual Studio.
Her har jeg flere forskellige muligheder, f.eks. emit debug information.

Hvilke lindstillinger bør jeg vælge for at få den størt mulige information når der sker en fejl?

:-)
Avatar billede hulla Novice
06. juli 2010 - 19:46 #1
Ingen der ved hvodan man får et asp.net website til at aflevere fuld stacktrace med linjenumre på en live server?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2010 - 20:37 #2
Det ville være helt ufatteligt dumt at levere det mindste stacktrace på en live-server. Lav try-catch statements med logging de steder hvor der kan opstå fejl. Ellers kan du slå customerrors fra i web.config - men hvis du gør det vil jeg anbefale dig at bruge "RemoteOnly".
Avatar billede hulla Novice
06. juli 2010 - 20:54 #3
Hej kdasummer.

Det er netop det jeg gør, altså fanger fejlen i catch og logger den i databasen. Problemet er at den stacktrace der logges ikke indeholder al den information jeg gerne vil have.
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2010 - 22:28 #4
så skal du huske at inkludere .pdb-filerne i din bin-mappe. De indeholder al debugginginformation og skulle gerne medtage linjenumre i dit stacktrace.

Ellers vil jeg nu bare anbefale at du inkluderer lidt mere end bare den exception der er opstået når du logger - evt. funktionens navn eller navnet på den klasse fejlen forekommer i.

om ikke andet sker der intet ved at inkludere pdb-filerne.
Avatar billede hulla Novice
07. juli 2010 - 07:50 #5
Jeg har forsøgt at inkludere pdb filerne, og alle oplysninger om hvilke metoder og klasser fejlen opstår i kan jeg sagtens se.

Jeg kan bare ikke få linjenumre med, alt andet ser jeg.
Avatar billede hulla Novice
02. oktober 2010 - 09:05 #6
Jeg lever indtil videre med de manglende linjenumre,. hosting leverandøren kunne heller ikke finde fejlen
Avatar billede kdasummer Nybegynder
02. oktober 2010 - 10:43 #7