Avatar billede renelp Nybegynder
04. juli 2010 - 12:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Warhol - Marilyn Monroe hår

Ud fra et protrætfoto er jeg ved at prøve at lave et billede a´la Marilyn Monroe:

( http://renatabatata.files.wordpress.com/2008/07/andy-warhol-marilyn-monroe-1967-hot-pink.jpg )

Men hvordan får jeg de sorte hår frem i den gule farve?

(Protrætfotoet er af en dreng med meget lyst hår)
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2010 - 15:32 #1
du markerer område med hår, og justerer farvebalancen (Rød/Grøn/Blå - evt lys og gamma også)
Så kan du lave de forskellige nuancer i baggrund/hår/ansigt på portrættet (du skal vel lave en serie som originalen).
Avatar billede renelp Nybegynder
04. juli 2010 - 16:22 #2
Det vil jeg afprøve - send gerne svar for point
Avatar billede claes57 Ekspert
04. juli 2010 - 17:17 #3
bare giv dig selv point - primært skal du dele billedet op i 3 (baggrund, ansigt, hår) (gem opdelingen, du skal bruge den til de andre farver) og så ændre farve på hver del for sig.
Avatar billede renelp Nybegynder
02. september 2010 - 19:23 #4
Lukker