Avatar billede kent-s-t Nybegynder
03. juli 2010 - 10:44 Der er 6 kommentarer

Acer Travelmate 5320 med hvid skærm

Hejsa,

jeg har problemer med min bærbar - når jeg starter den op, kommer der bare en hvid skærm frem. Maskinen starter fint op, da jeg kan høre de sædvanlige opstarts-lyde fra Windows Vista, men skærmen er bare hvid, og efter lidt tid, ændrer den sig til grumset grå, med en sort stribe ned langs skærmen.

Jeg har haft sat en anden skærm til fra en stationær, og der kommer fint billede frem.

Hvad kan problemet være og hvad kan der gøres ved det?

Det er en Acer Travelmate med Vista, og jeg har ikke installeret noget for nyligt - hverken soft- eller hardware.

Mvh
Kent
03. juli 2010 - 11:55 #1
Skærmkort delen og/eller skærmen SYG !!!
Er svært at gøre noget ved ...
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
03. juli 2010 - 12:27 #2
Har set en del af disse problemer på EDB-værksteder, og ofte er det skærmen eller LCD-kablet i computeren. Helt klart et hardwareproblem.
Avatar billede kent-s-t Nybegynder
03. juli 2010 - 14:19 #3
Takker for jeres svar - er der nogen at tjekke det på, udover at åbne maskinen og tjekke for løse ledninger?

Mvh
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
04. juli 2010 - 11:01 #4
Hmm... tror egentlig kun, at den eneste måde at tjekke på, om det er kablet, er ved at prøve at udskifte dette.

Kablet kan købes her...
http://www.acerspareparts.co.uk/index.php?main_page=product_info&cPath=407_436_881&products_id=274
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
04. juli 2010 - 11:08 #5
Avatar billede Helbo-DK Juniormester
12. september 2010 - 16:25 #6
Har du fundet en løsning på spørgsmålet?