Avatar billede kris-d Nybegynder
01. juli 2010 - 15:49 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

lagger i spil

min ven har en quad core cpu og et ati 5770 1gb og 4GB (DDR2) ram. han lagger i halv store spil som bfbc2 og apb. men i css er der ikke noget. den er ny formatret med windows 7 64 bit.

ps grafik kortet bliver ca 70c indgame

nogen der har en ide hvorfor ?
Avatar billede kris-d Nybegynder
01. juli 2010 - 15:51 #1
og grafik kortet er installeret. vi har også prøvet med en ældre driver
Avatar billede brasso Forsker
01. juli 2010 - 16:04 #2
Hej
Prøv at finde .exe filen der starter programmet. Højreklik, klik på kompatibilitet og forsøg med Windows XP, kompatibel. Det har hjulpet ved at par spil jeg ikke kunne få til at køre. F.eks. Crysis, selv om Crysis har en speciel 64 bit mode, kørte det ikke, før jeg kørte 32bit.exe i Win xp mode.
Avatar billede kris-d Nybegynder
01. juli 2010 - 16:08 #3
okay prøver lige
Avatar billede kris-d Nybegynder
01. juli 2010 - 16:51 #4
det hjalp lidt
Avatar billede brasso Forsker
01. juli 2010 - 22:48 #5
Prøv at definere den virtuelle hukommelse til em fast størrelse.
Højreklik på 'Computer', klik på 'Egenskaber', 'Avancerede Systemindstillinger', fanen 'Avanceret, knappen 'Indstillinger', fanen 'Avanceret', 'Virtuel hukommelse', 'Skift', hvis der er flere fysiske hd'r i maskinen, så marker den partition, der er forskellig fra 'C', ellers marker 'C', sæt bolle i 'Brugerdefineret størrelse', indtast minimum og maksimum til samme størrelse (ca. 1,5 gange den fysiske RAM mængde der er i maskinen. Klik OK hele vejen ud igen. Det er ikke sikkert dette giver ret meget, men det er en fordel med min. og maks. på samme størrelse, da den viruelle hukommelse så ligger på samme sted på disken hele tiden. Så bruger systemet ikke resourcer på at flytte rundt på den.
Det næste du kan prøve er at gå ind i grafikkortets indstillinger og fifle lift med dem. 4 GB RAM er ikke ret meget, hvis du vil have en optimal ydelse.
Jeg har 8 GB i min maskine, og selv om jeg lige nu kun har Iexplorer åben + min desktopkalender i baggrunden er fordelingen sådan: Fysisk hukommelse 8183 MB, Cache lagret 5226 MB, Tilgængelig 6242 MB, Ledig 1102 GB. Du kan minimere ydelsesovervågningen og så skifte til den ind imellem og se hvor meget maskinen er belastet.
Hvad er det lige bfbc2 er lig med? ;-)
Hold evt. øje med HD-lampen, hvis der skrives meget til og fra HD'n, uden selvfølgelig at der hentes nye baner osv. ind, er det tegn på at der mangler RAM.
Jeg ved ikke lige om GTA IV kan betegnes som et 'Stort' spil, men det kan jeg fint køre på højeste indstillinger uden problemer.
Dell Studio XPS 435MT, Intel Core i7-920 (2,66 GHz),8 GB RAM DDR3 1067 Mhz, 1,8 GB Nvidia GeForce GTX 260, ´Win 7 Home Premium 64 bit.
Avatar billede brasso Forsker
01. juli 2010 - 23:01 #6
Hovsa!
Tror jeg rigtig hvsi du skriver atgrafikkortet bliver 70 gr. C varm når der spilles hæftigt? Hvis det er korrekt, så tjek ud på ATI/AMD's hjemmeside havd normaltemperaturen er ved kraftig brug.
De fleste Processorer og grafikprocessorer skruer ned for ydelsen, når de bliver for varme. Det er ret normalt at grafik processorer bliver meget varme, når de belastes hårdt, se dette link med test af Radeon kort: http://www.pcgameshardware.com/aid,697202/Ati-Radeon-HD-5770-reviewed-DirectX-11-Mid-Range/Reviews/
Men det er selvfølgelig nødvendig at køle kortet nok. Jeg ved ikke om ATI catalystdriveren kan vise kortets hastighed/temp under brug?
Så kunne du jo overvåge om kortets ydelse går nedefter, ved stigende temperatur.
Avatar billede kentz815 Novice
01. juli 2010 - 23:31 #7
Hej det er mig der har problemet. jeg har lige oprettet en profil her inde:)

Altså tror du det er minne ram?. vis jeg skal have skiftede ram bliver det ddr2 ram. fordi mit bundkort ikke kan styre ddr3.

og hvorfor tror du også at det er minne ram der er galt med?. da jeg kan se på mit keyboard at når jeg er inde og spille APB. så arbejder de ikke 100% minne ram. kun halvdelen. så det burde da ikke være minne ram der er noget galt?. burde det?:..

og vis jeg skal have skiftet ram ud. kan jeg ikke bare få nogen hurtiger ddr2 ram?.. eller flerer ram?. jeg har godt nok også tænkt på at det er minne ram fordi de her ram er snart 2 år gammel........
Avatar billede kris-d Nybegynder
01. juli 2010 - 23:43 #8
jeg må indrømme at jeg ikke fattede så meget af det men lidt gjorde jeg da. du siger jeg skal makere c hvis der kun er en harddisk i. minimum skal der ca stå 6000mb da han har 4gb ram  i og det samme med maximum har jeg forstået det rigtigt?
Avatar billede brasso Forsker
02. juli 2010 - 08:50 #9
Jo du har forstået rigtig minimum og maksimum skal stå til samme størrelse. Jeg tror ikke dine RAM fejler noget,du har bare for lidt af det. Hastigheden betyder selvfølgelig også noget, men det hjælper ikke at købe RAM der er hurtigere end bundkortet supporterer.
Jeg kom lige til at tænke på 'Oprydning'.
Har du kørt CCleaner, og kørt en defragmentering (Iobit Smartdefrag er et godt gratis program).
Iøvrigt kan der jo være mange faktorer der spiller ind på ydelsen, så det er svært at komme ind på alle muligheder uden at sidde foran maskinen. Jeg er også selv forholdsvis ny med Windows 7. ;-)
Har du tjekket om der skrives meget til harddisken når du spiller?
Avatar billede kris-d Nybegynder
03. juli 2010 - 12:02 #10
nej det har jeg ikke men det der ccleaner burte da ikke være nød ventit når der er blivet installert win 7 for 3 dage siden med en sef fuld format
Avatar billede brasso Forsker
04. juli 2010 - 21:42 #11
Nej du har selvfølgelig ret i at det ikke er nødvendig med en CCleaner, når installationen er helt ny. Æhhh Hvor skulle jehg lige vide det fra??
Avatar billede kris-d Nybegynder
06. august 2010 - 18:26 #12
at den er ny formateret. det står i teksten øverst
Avatar billede kris-d Nybegynder
06. august 2010 - 18:30 #13
men du skal have 1000 tak for hjælpen. vi fik ikke løst problemet men min ven købte nyt bundkort og cpu og gfx :D og nu virker det
Avatar billede brasso Forsker
07. august 2010 - 23:29 #14
Lægger lige et svar, hvis du skulle få lyst til at lukke tråden. ;-)