Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
29. juni 2010 - 20:19 Der er 2 kommentarer

Ny computer eller reparation?

Hej alle derude!

Min mor har en 4 år gammel computer, som hun har fået en ven til at sætte op. Den er delt op i to, så under opstart er der en (bios hedder det vidst) der lader hende vælge mellem to dele - Jette (hendes navn) og nix pille - den er altså opdelt.
Computeren er her på det sidste blevet mærkelig. Den er som sagt gammel: 1 GB ram, 2 GB (virtuel huk) XP, 2,03 gHz processor osv.

Der er intet (!) plads på C-drevet. Når man sletter noget, er det som om der blot bliver mindre plads. Outlook kan ikke startes, men det plejer at fungere med outlook.exe\resetnavpane og så kører det ok i 2-3 timer. Word kommer og går.

Mit spørgsmål går nu på: ny PC eller kan den reddes?
Man kunne evt. sætte flere ram i og formatere harddisken, få windows 7 - men ville det ikke løbe op i de 3-4000,- alligevel?
Har set på en PC hos Proconsult:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_pc/s_pc-home/pc-hd2/pc-home-dlx-e7600.html

og synes det ser kanon godt ud. 4 GB DDR3, bl.a.

Hvad er jeres tanker omkring det hele?
Mvh :-)
Avatar billede JeanieEgedal Nybegynder
29. juni 2010 - 20:23 #1
Computeren skal køre hurtigt og stabilt (de to er vigtigst) samt bruges til billedbehandling og brev-udskrift og dokumentskrivning. :-) Det er måske lidt relevant at sige ;)
Avatar billede delakuer Nybegynder
30. juni 2010 - 00:27 #2
Nu når du siger billedbehandling hvad mener du så? Er det photoshop eller er det en af de lidt mindre? På bundkortet (det hvor alt sidder fast inde i computeren) hvis du ka finde rammene, hvor mange blikke sidder der i, og hvor store er de?
Det med at den er opdelt, er det harddisken der er opdelt i 2 brugere, eller er der 2 harddiske med 2 forskellige systemer på eller hvordan er det?
Man kunne jo eventuelt få en anden ven til at sætte den op hvis det er, så der ikke er et drev der hedder nix pille.
Men til de krav afhængig af hvad der er galt med computeren præcis synes jeg ikke det kan betale sig at købe en helt ny.