Avatar billede susanneandersen Nybegynder
29. juni 2010 - 10:14 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

fjern subtotal i Excel pivot

Hej. Jeg har fået gjort et eller andet, som giver mig problemer.
Jeg har en pivottabel - her får jeg subtotaler med. Disse subtotaler kunne jeg tidligere få væk, ved at dobbeltklikke på en subtotal og alle øvrige blev markeret. Herefter kunne jeg vælge "hide" - og de forsvandt.
Er der nogen der kan fortælle mig, hvorfor der intet sker ved at dobbelklikke? På forhånd tak for hjælpen. Office Excel 2003
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2010 - 10:47 #1
Aktiver en vilkårlig celle i pivottabellen. Højreklik. Feltindstillinger. Sæt prik ved Ingen under Subtotaler. OK.
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
29. juni 2010 - 11:17 #2
Takker for dit hurtige svar. Jeg har selv løst den,  ved at højreklikke på en af totalerne og derefter "Hide". Jeg har bare været vant til at dobbeltklikke en af totallinierne, hvilket markerede alle totallinier. Det sker ikke. Jeg kører engelsk version - højreklikke og "field settings" - her er ikke mulighed for subtotaler. Hvis du skal have point som tak for din hjælp - må du lægge et svar.
Avatar billede Slettet bruger
29. juni 2010 - 11:39 #3
Du skriver:
Jeg kører engelsk version - højreklikke og "field settings" - her er ikke mulighed for subtotaler

Jeg kører også engelsk version (godt nok XP)og her er der fint mulighed for at højreklikke og "Fiels settings"

Men det er vel også irrelevant når du har løst problemet. Tag du bare selv point - jeg kan alligevel ikke bruge dem til noget.
Avatar billede susanneandersen Nybegynder
28. oktober 2010 - 15:52 #4
luk