Avatar billede CeliaMaria Nybegynder
28. juni 2010 - 21:27 Der er 4 kommentarer

Grafiker.

Hej, jeg vil gerne vide, hvad der kræves for at blive reklametegner/grafiker, om man skal have et gns. fra et gymnasium eller om der faktisk ikke rigtig er nogle krav.
Celia.
Avatar billede np3designdk Nybegynder
30. juni 2010 - 11:55 #1
Hey Celia,

Det hele står beskrevet her ;)
http://www.ug.dk/job/designoggrafiskarbejde/grafdesign/grafisk_designer.aspx

Go' sommer og held og lykke :)
Avatar billede np3designdk Nybegynder
13. juli 2010 - 09:42 #2
Jeg håber det var svar og hjalp dig videre :)
Avatar billede pernille_t Nybegynder
13. juli 2010 - 12:59 #3
Jeg er i gang med at uddanne mig til mulitimediedesigner og "går" sammen med grafikerne. Så vidt jeg har forstået, kan man komme ind direkte fra folkeskolen. OG hvis man ikke finder en elevplads, er der mulighed for at tage uddannelsen i skolepraktik. Jeg ved, at på min skole, NoMA i Kolding, har eleverne i skolepraktik massere af opgaver fra rigtige kunder, så det er en god nødløsning :)

Held & lykke
Avatar billede computerlab Nybegynder
02. august 2010 - 14:07 #4
Grafiker uddannelsen findes ikke længere, den er erstattet af mediegrafiker uddannelsen.

Der er ingen krav til at blive optaget.

Det er ikke alle steder der er plads på skolepraktik (SKP), til alle de elever der søger ind, så finder man ikke en praktikplads, er SKP ikke garanti for en uddannelse.