Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
27. juni 2010 - 21:03 Der er 11 kommentarer

min pc slukker og genstarter

mit problem er at når jeg starter min bærbar op når det lige til boot screen og så slukker den og tænder den igen og det bliver den bare ved med ?

Hvad kan der være galt ?
27. juni 2010 - 21:35 #1
Velkommen til E. ...

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Er den 'gammel' ?

Sker det både i 'kold' og 'varm' tilstand ?
Præcist samme sted ?

... bare nogle eksempler set i anden forbindelse ->
http://brean.dk/wp-content/img_8193.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8195.jpg
http://brean.dk/wp-content/img_8196.jpg
Avatar billede KHHP Juniormester
27. juni 2010 - 21:36 #2
Er det system du kører med installeret på harddisken i den pågældende maskine, eller har du installeret på en anden pc og derefter flyttet harddisken.
Hvilket system kører du med?
Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
27. juni 2010 - 22:15 #3
Hej til jer begge :)

karise_larry : Den er født med Vista men så har jeg ligget Windows 7 ind på den og den har kørt helt fint uden problemer end til i går aftens da jeg sad med den gik den bare ud, og så genstartet den sig selv.. og nu genstartet den hver gang den når til boot screen nogle gange kan jeg være heldig at jeg kan nå at komme til login men så slukker den også der og det sker både i 'kold' og 'varm' tilstand... ved ikke helt hvor gammel den men så gammel igen er den ikke det er en lenovo t500
27. juni 2010 - 22:26 #4
Lige en bemærkning: DU skal ikke lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning) ...

---

Kender godt en LENOVO t500 - den kan fint rulle WIN7...

Kør CHKDSK !
Guide her ->
http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/chkdsk.mspx?mfr=true
http://www.wintip.dk/xp/tools/chkdsk.htm

---

Eller check for nævnte 'nullermænd' ...
Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
27. juni 2010 - 22:41 #5
Håber jeg gør det rigtig nu så hehe :)

----------------------------------------------------------------

Fås der ikke en guide på dansk ? :)
Er det nemt at køre sådan en CHKDSK for skal lige siges jeg ved ikke så meget computer...
Avatar billede KHHP Juniormester
28. juni 2010 - 10:33 #6
Du kan også prøve at trykke F8 lige efter at lenovo logoet er kommet op som første skærm. Lige når det billede forsvinder, trykker lige så hurtigt du kan på F8 indtil der kommer en menu med en masse muligheder. Her vælger Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl.
Hvis der står AKTIVER i stedet for DEAKTIVER, skal du lade det stå som det er.
Hvis du så har valgt at deaktivere ovennævnte, skulle du meget gerne, lige der hvor den normalt genstarter, få en blå skærm med en masse tekst og en fejlkode.
Jeg har prøvet det med Vista et par gange. Du indsætter fejlkoden i en søgemaskine, f.eks. google, og søger. Hvis du er heldig og søgemaskinen finder hits som indeholder denne fejlkode, kan du muligvis løse problemet
Hvis du der står AKTIVER AUTOMATISK GENSTART VED SYSTEMFEJL, på F8-menuen, kan du i stedet vælge Reparer computeren, i samme menu, denne står øverst i menuen. Nu starter dit system op i en tilstand hvor den søger efter fejl ved optsart af computeren. Afhængig af om du har en udgave af Windows 7 som var engelsk, men du har installeret en dansk sprogpakke oveni, ville denne process være engelsk.
Hvis dit system hele tiden har været dansk, og du aldrig har installeret nogen form får sprogpakke til windows, så skulle startreperationsprocessen være dansk.
Når du når ind i startreperation, skal du muligvis vælge tastastur layout, som jo for dit vedkommende er dansk, og du skal muligvis på næste skærm logge på med brugernavn og adgangskode til Windows. På den næste menu vælger du startreperation, og computeren søger nu efter fejl ved opstart af Windows. Hvis programmet finder noget kommer den op med en boks, der fortæller dig at problemet kan løses med ved at gendanne computeren til et tidligere tidspunkt. Dette er fuldstændig ufarligt og berør ikke dokumenter og diverse andet.
Bemærk! Gendannelsen kan tage lang tid afhængig af den computers hastighed.
Jeg har en ældre HP computer, som klarer denne process, på ca. 25-30 minutter, fra jeg har valgt REPARER COMPUTEREN, til jeg igen kan bruge Windows.
Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
28. juni 2010 - 11:32 #7
Har lavet en lille optagelse så i kan se hvad der sker
videoen kan i se her http://vimeo.com/12910849
(video kan først ses om 20 min fra jeg har skrevet denne besked)

i video kan i nok se at der ligger mere end 1 Windows på min ven mente det var noget galt med det "gamle" så han prøvet at ligge nyt Windows 7 den kunne godt køre installations cd men da den kom til det punkt den skulle genstarte bygente den at lukke ned ved boot screen
Avatar billede KHHP Juniormester
28. juni 2010 - 13:27 #8
Der er tre systemer på din pc efter hvad jeg kan se på videoen. Det ene er Vista, og så er der to med Windows 7.
Jeg vil foreslå at I starter op fra DVD og så tømmer harddisken for alt indhold og så installerer Windows 7.
Avatar billede JESSEN87 Nybegynder
28. juni 2010 - 13:47 #9
Ja det rigtig ene Vista og 2 Windows 7
Hvordan sletter jeg alt harddisken ? evt en guide til det :)
Som sagt jeg ikke den skarpeste til det med computer
Avatar billede KHHP Juniormester
28. juni 2010 - 14:22 #10
Her er en lille guide til hvordan du sletter alt på harddisken. Det kaldes dog at formatere harddisken.
Bemærk! Min installations DVD er på engelsk, så derfor kan de ting jeg skriver godt være forskellige fra de menuer du får frem.
MEGET VIGTIGT!!! Når du har fulgt denne guide vil ALT på din PC være slettet og kan ikke genoprettes. Det vil sige at du skal have alt der ikke må blive slettet, skal være gemt på en anden PC eller eksternt drev, som ekstern harddisk eller USB stik/nøgle.

1. Ved første skærmbillede, skal du blive ved med at trykke på F12 indtil billedet forsvinder. Om et lille øjeblik skulle der komme en menu frem hvor du ved hjælp af piletasterne skal vælge CD/DVD Boot. På min HP hedder det ATAPI CD/DVD. Vigtigt! Husk at inden du vælge at starte fra CD/DVD skal du indsætte din Windows 7 DVD i dit DVD drev på computeren. Når du så vælger CD/DVD Boot ved tryk på Enter tasten, skulle den meget gerne starte fra DVD og skrive: TRYK PÅ EN VILKÅRLIG TAST FOR AT STARTE FRA CD ELLER DVD
2. Når du har gjort dette begynder den at indlæse filer fra DVD'en og bagefter kommer Windows 7's bootscreen frem.
3. På det første skærmbillede skal du vælge dit sprog og tastatur layout, som er Dansk(Danmark) og vælge NÆSTE.
4. Vælg nu INSTALLER NU.
5. Accepter betingelserne og vælg NÆSTE
6. Vælg Brugerdefineret (Advanceret)
7. Vælg din Harddisk og og så  DREV INDSTILLINGER (ADVANCERET) og vælg SLET
Bemærk! Hvis du kan se mere end et drev, skal du formatere dem alle, ellers kan du risikere at den starter geninstallation af Vista
8. Efter formateringen, som tager få sekunder, skal du vælge NÆSTE og så starter installationen.
VIGTIGT!Computeren genstarter flere gange under installation og der må ikke pilles ved noget, da alt kører helt ad sig selv.
9. Vent indtil installationen er færdig og udfyld brugeroplysninger ligesom du gjorde ved første opstart af Vista.
10. Nu er din PC tømt for al data og har kun Windows 7 installeret og du skal nu installere opdateringer og de programmer som du selv har installeret på din PC.

God Arbejdslyst :)
Få evt. din ven til at hjælpe dig, hvis du er i tvivl om noget, eller vend tilbage hertil
28. juni 2010 - 14:40 #11
Næsten som her -> http://www.helgec.dk/vista-install.html ...

Der KAN blive lidt arbejde/problem mht. DriversSoftware...

Og så seriøst sikkerhedsprogram -> http://www.spywarefri.dk/sikkerhedspakken