Avatar billede nielshjul Nybegynder
27. juni 2010 - 00:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

ddr2 ram med forkert placeret hak

Har klunset et par ddr2 512 Mb ram klodser fra en ukendt model stationære Dell computer, der var kasseret, stor var min overraskelse da de ikke passede i mine ram slots på mit Gigabyte bundkort ,hakket sidder cirka 1 til 2 mm forskudt i forhold til normalt.
Kan det ha´ sin rigtighed at Dell har specielle ram moduler, så
de kan sælges dyre ? eller er der en anden forklaring ?
specifikation på pågældende ram:
MT8HTF6464AY-40EB8 200532 BZAD33L0
512MB 1Rx8 PC2-3200U-333-12-ZZ
512MB, DDR2, 400, CL3
Avatar billede coderdk Praktikant
27. juni 2010 - 01:20 #1
Det er sikkert registered/non-registered buffered/unbuffered RAM. Se DDR2-standarden: http://en.wikipedia.org/wiki/DDR2_SDRAM#Specification_standards
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. juni 2010 - 13:15 #2
Kan det ha´ sin rigtighed at Dell har specielle ram moduler, så
de kan sælges dyre ?

Nope!!!
Det er en anden slags ram, end den ram dit bundkort kan bruge.
Avatar billede nielshjul Nybegynder
28. juni 2010 - 08:00 #3
Jeg må sige det er lidt pinligt ,men indrømmer at jeg ikke forventet at så nyt ram blev smidt ud. For jeg åbnede min stat of the art computer kabinet for at tjekke ram holderne så passede de ram i.
Kan se at de er på udgående salg "restsalg" hos min hardvære pusher til 79.- pr  blok. d.d.

slut herfra.
Kravler tilbage i hulen og holder munden lukket. ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. juni 2010 - 19:56 #4
Jeg er forvirret...
I spørgsmåley skriver du de ikke passer, men i #3 skriver du de passer?