Avatar billede Dnomes Nybegynder
25. juni 2010 - 22:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvilket ram? og er det her setup godt nok til følgende...

Mit setup er indtil videre sådan her,
- AMD PHENOM II 965 (4x3.4ghz) 8MB CACHE (BLACK EDITION) (AM3)
- GIGABYTE BUNDKORT 890 (AM3 & DDR3)
- HD5870 1GB DDR5 GRAFIKKORT (2x DVI, 1x HDMI, 1x DISPLAY PORT)
- 500GB HARDDISK, 7200RPM
- 4GB DDR3 1333MHZ KINGSTON RAM DUAL CHANNEL
- SCHYTE SHURIKEN CPU KØLER

Det her er et gamer-setup samlet for nyligt, som i kan se er rammene kingston og de er ikke så gode ift. mit grafikkort, derfor leder jeg efter noget ram mellem 6-8gb der skal matche mit grafikkort, så helst 1600mhz eller højere, mit bugdet er stramt(1.000-2.500), men jeg vil helst have noget nyt.

Systemet skal bruges til WoW og andre nye spil og den skal helst kunne køre på en stabil framerate på 60+ med højeste kvalitet og en opløsning på 1680x1050.
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:09 #1
De er ganske fine de ram du har valgt, ellers kan du købe 2 af disse kits:
http://www.midtdata.dk/hardware_1000177047_produktinfo.html

De er på 2x2GB @ 1600mhz, og mushkin laver ganske glimrende ram :)
Avatar billede Dnomes Nybegynder
25. juni 2010 - 22:16 #2
Jeg fik at vide af en fra hardware online, at de ikke ville matche så godt med mit ellers ret gode grafikkort, han skrev at mit ram ikke ville kunne følge med mit grafikkort, og jeg vil helst gerne have 6gb ram (mindst) højest 8gb. Og det skal være dual channel :D
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:24 #3
Jeg kan da ikke se nogen som helst grund til at de ikke skulle fungere med dit grafikkort ?!? Det lyder som en and ;) Jamen som jeg nævnte kan du jo investere i 2 kits, så du har 4x2gb altså 8gb ialt :) Og de er skam dualchannel ;)
Avatar billede Dnomes Nybegynder
25. juni 2010 - 22:50 #4
Ok :D Hvad tror du jeg kan få for et 4gb kingston 1333mhz?
Avatar billede Dnomes Nybegynder
25. juni 2010 - 22:53 #5
Er en newbie, så jeg har lige et hurtig spørgsmål. Når man køber et 2x2gb ram-modul, får man så to af de der ram-moduler, eller er det internt det er 2x2, og når man køber 2 af dem, skal de så ikke bare monteres på motherboardet, på sammefarvede slots?
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 23:03 #6
Hehe :) Hvis du køber 1 kit er der 2 blokke på 2gb hver, køber du 2 kits er der 4 blokke af 2gb hver :) og da du ikke har flere end 4 ram "banks" er det ligegyldig hvilken en rækkefølge du sætter dem i. Havde du derimod kun købt 1 kit, ville det være nødvendigt at placere 1 blok i "bank" 1 (blå) og bank 3 (blå) (hvis det er et 890GX bundkort du har), for at køre dualchannel.

Med hensyn til dine kingston ram, kommer det lidt an på hvilken nogle det er. Er det value eller hyperX?
Avatar billede Dnomes Nybegynder
25. juni 2010 - 23:25 #7
Det er ikke hyperx, så er det vel value.
Avatar billede ostefar Nybegynder
26. juni 2010 - 00:49 #8
Det vil jeg tro. Er det Value starter modelnummeret (står på blokkene) med KVR er det HyperX starter det med KHX :)