Avatar billede steelman Novice
25. juni 2010 - 20:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Optisk og analog lyd udgang samtidig

Hej,

På min laptop (zepto 6625WD) har en udgang som er en slags kombineret analog og optisk lydudgang - altså til både 3,5mm jack-stik og optisk/TOS stik.
Når jeg i Windows Vista i kontrolpanel->Lyd har valgt "speakers" som standard, kan jeg høre lyden i computerens indbyggede højtalere. Men det virker ikke med optisk lydudgang tiltrods for at der er rødt lys inde i lyd udgangen. Men hvis jeg så vælger Realtek Digital Output som standard, så virker den optiske udgang men så er der ingen lyd i de indbyggede højtalere.

Er det ikke muligt at have begge enheder valgt samtidig?

Det er lidt træls at skulle huske at skifte mellem dem...
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:10 #1
Du kan kun køre med lyd på en af "udgangene" af gangen :/
Avatar billede steelman Novice
25. juni 2010 - 22:24 #2
Er der slet ingen mulighed for at have begge enheder/udgange aktive på sammetid?
Det virker jo som om at den optiske udgang er "aktiv", for der er jo røde lys i computerens udgang, selvom det nu ikke virker....
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:28 #3
Jo, men da du kun har en "lydprocessor" kan den kun håndtere en udgang af gangen :/
Avatar billede steelman Novice
27. juni 2010 - 22:02 #4
Øv :'(