Avatar billede noid Nybegynder
24. juni 2010 - 17:03 Der er 4 kommentarer

Nyt wireless kort i Zepto bærbar

Hej

Min bror har en zepto orion A15.

Hans trådløse netværkskort er umiddelbart stået af. Jeg har prøvet alt og installeret mange forskellige drivere - dog uden held. Efter lidt informationssøgning kan jeg udlede at der er flere der har været udsat for det samme problem med denne computer.

Desværre er garantien udløbet så vi skal have udskiftet netkortet selv. Jeg har erfaring med at åbne og fixe bærbar, lige præcis hvilket netkort er dog et større problem.

Som førnævnt er det en Zepto Orion A15 hvis nuværende netkort er Zepto Zpro2 BGN. Systemet er 32bit vista.
Nogen der kan guide mig videre til det rigtige hardware?

Dion
Avatar billede thov Forsker
24. juni 2010 - 23:50 #1
Du kan godt være heldig, at der er et lille 'netkort', og ikke en chip loddet i bundkortet.

Men om du så finder en erstatning (Zepto er gået konkurs), er nok tvivlsomt.
En nemmere, og sikkert også billigere løsning, vil være en USB netværksdongle.
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:02 #2
Hej noid.
Jeg mener at du på Zepto's modeller kan køre med et PCIe mini card, som f.eks.:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=481086 (godt kort). Du kan se det ved at skrue bundpladen af, og kigge efter et lignende kort. Se evt. her: http://peecee.dk/upload/view/254358 (IKKE samme maskine, men ment som vejledning) - De 3 ledninger er til antennerne, så dem skal du bruge igen. Jeg kan ikke huske om de er loddet, så det skal du lige være opmærksom på. Hvis de er, kan det blive nødvendigt at gå efter en usb løsning , som thov nævner.
Avatar billede ostefar Nybegynder
25. juni 2010 - 22:05 #3
rettelse - Det er nok nærmere dette kort du skal bruge:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=522606

Men som sagt undersøg det der sidder i først, og vurder om du kan klar opgaven, når du først er gået igang er det "for sent".
Avatar billede noid Nybegynder
26. juni 2010 - 11:31 #4
Tusind tak for svarene indtil videre.

Jeg lader lige spørgsmålet stå lidt endnu i håbet om at der er en der har prøvet lige netop det ovenstående med lignende computer.

Jeg havde håbet jeg ikke behøvede at skille den ad før jeg købte dele, men da der er flere muligheder samt at jeg ved at denne computer født med et par forskellige WIFI er der nok ikke nogen anden udvej.

Det du linker til ostefar er lige netop sådan et WIFI system jeg har udskiftet i min gamle zepto laptop, heldigvis uden brug af lodning.

Dion