Avatar billede timmse Nybegynder
24. juni 2010 - 13:57 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Spørgsmål til faner i Excel

Hej

Jeg har noget jeg gerne vil kunne i Excel :)

Spørgsmål:
Hvordan viser jeg enkelte linier i regnearket i en anden fane så der fås et bedre overblik og hvor man kun behøver at ændre i linien i hoveddokumentet for at opdatere begge?

På forhånd tak
Timm
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
24. juni 2010 - 14:09 #1
hvis du fx. i ark1 vil kunne se celle B2 i ark2 så kan du skrive følgende i en celle i ark1:

=Ark2!B2

Når du så vil opdatere/ændre værdien af celle, så ændre du blot i celle B2 i ark2, så bliver det gjort begge steder, da det i ark1 blot er en relation til den anden celle.

Hvis du vil have gjort det mellem to forskellige filer, så hedder formlen =[navnet på filen]Ark2!B2
Avatar billede supertekst Ekspert
24. juni 2010 - 14:09 #2
Hoveddokument // opdatere begge?

Et eksempel kunne måske illustrere det ønskede..
Avatar billede Ialocin Novice
24. juni 2010 - 14:11 #3
Hej timmse

Skal det forståes sådan, at du godt kunne tænke dig en slags "indholdsfortegnelse" på det forreste faneblad ... med overskrifter fra de bagvedliggende faner ??

mvh Nicolai
Avatar billede timmse Nybegynder
24. juni 2010 - 14:24 #4
Det virker med cellen og tak for det, men hvad når jeg gerne vil have hele linien/rækken over?
Avatar billede timmse Nybegynder
24. juni 2010 - 14:26 #5
Jeg vil bare have nogle Ark med måske 10 rækker der har en specifik sammenhæng ud af måske 100 rækker der viser det store billede og så gider jeg kun rette et sted :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
24. juni 2010 - 14:28 #6
Ved ikke lige om der er nogen smart måde at gøre det på, andet end du kan gøre følgende:

Der hvor du har indsat koden, før musen ned i højre hjørne af cellen så der et kryds frem, så holder du venstre musseknap nede og kører så så langt til højre som du har behov for (antallet af celler der skal hentes fra det andet faneblad)
Avatar billede timmse Nybegynder
25. juni 2010 - 08:43 #7
hvordan deler jeg points ud? :)
Avatar billede newbieatphp Nybegynder
25. juni 2010 - 16:02 #8
Den der har givet det svar som du kunne bruge, beder du om at smide et svar, derefter kan du give godkende svaret og dermed bliver pointene uddelt