Avatar billede funkztar Nybegynder
22. juli 2001 - 19:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HVORDAN DESIGNER MAN BANNERE

Jeg har designet min egen hjemmeside, og her for lidt siden fandt jeg en god service som hedder bannerklik. Her kan man bytte bannere med andre. Men problemet er bare at jeg skal designe mit eget banner på max. 468x60 pixel det må gerne være animeret!!! Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre.

HJÆLP MIG
Avatar billede djmoose Nybegynder
22. juli 2001 - 19:16 #1
Du kan evt. besøge hjemmesiden www.mediabuilder.com og kig på 3d text maker. Her kan du lave tekstbaseret banner i std. størrelser med evt. animeret effekter.
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:21 #2
Jeg vil gerne lave et til dig! Hvordan sakl det se ud ?
Avatar billede moviez Nybegynder
22. juli 2001 - 19:24 #3
prøve at skaffe dig fireworks 4.0, du kan få en 30 periode prøve :o)

macromedia.com

med den program kan du nemt lave banner !!!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:27 #4
Fireworks er gud ;)

Bruger jeg selv...

Jeg bruger disse programmer:  =)

Fireworks 4.0
Photoshop 6.0
Swish

og lidt andre :)
Avatar billede crunch Nybegynder
22. juli 2001 - 19:29 #5
ulead er en god og nem gif animator. den kan downloades som trial på:
http://www.ulead.com/ga/trial.htm
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:30 #6
Men Fireworks er bedre ;)
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 19:31 #7
Du kan også lave en banner på www.cooltext.com :)
Avatar billede funkztar Nybegynder
22. juli 2001 - 20:07 #8
Er der forresten nogen der kender en anden banner-bytte side end \"bannerklik.dk\"
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. juli 2001 - 20:20 #9
Ja, først og fremmest skal du jo have fat i et illedbehandlingsprogram. Selv bruger jeg PSP 7, som er et program der kan det meste, og er let at komme igang med. Kunze nævner bl.a. Photoshop, der vel sagtens er det mest populære billedbehandlingsprogram. Måske bare fordi det er det de prof. bruger. Nå men det er en anden sag. Men Photoshop er et noget sværere program, dog kan det selvfølgelig ca....alt!

  Paint Shop Pro 7 kan downloades i en 30 (60?!?) dages prøveversion fra www.jasc.com. HVis din internetforbindelse ikke lige rækker til så store downloads, så smut en tur på biblioteket, de har sikkert CD-ROM\'er fra nogen computertidsskrfter, og dér er det bare at lede til du finder en version af PSP. Og helst 7\'eren, for den er bare så kanon...(!!!) Der kan nævnes f.eks. Privat Computer der har den under Faste.

  Men når du så får fat i Paint Shop Pro, så vil det nok virke lidt uoverskueligt i starten. Med PSP følger også Animation Shop hvor du kan lave GIF-animationer. Jaæhh, prøv dig lidt frem, for det er sådan nogen glimrende programmer!! Bare spørg løs hvis der er noget du ikke kan fin...eller jeg mener (hehe)...atså...hvis der er noget du...er i tvivl om hvordan man gør!! (JÆÆS,den sad!)

  Men ellers så er hovedingrediensen for et banner bare en god idé og så skal det jo både være pænt og være fangende, for husk på: Et dårligt banner der ikke trækker eller siger folk noget, er værre en intet banner!!! tankevækkende ikk\'?

God fornøjelse

/Anders
Avatar billede and.vang Nybegynder
22. juli 2001 - 20:23 #10
Og nogen gange får man bedre svar hvis man lader spørgsmålet stå åbent i mere end et par timer!
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 20:29 #11
Avatar billede moviez Nybegynder
22. juli 2001 - 22:08 #12
hvad fanden ?? hvorfor tog du pointene til dig selv igen ??
Avatar billede kunze Nybegynder
22. juli 2001 - 22:34 #13
Det der er vist en sag for en admin!

Man kan ikke stille et spørgsmål og få en masse gode svar og så bare tage point\'ene til sig selv! Det er sq ikke god etik!

ADMIN?!