Avatar billede lassefj Nybegynder
24. juni 2010 - 09:35 Der er 4 kommentarer

At ændre i en XML fil via XSL (stylesheet)

Hej Eksperter!

Jeg redigerer ofte XML filer og har IE åbent ved siden af hvor denne xml fremvises via et stylesheet.

Det giver et hurtigt overblik frem for at grave det frem i XML'en.

Mit spørgsmål er: Kan det lade sig gøre at gå den anden vej, og editere i selve fremvisningen så ændringen foretages af XML'en?

For mig at se, er det en one-way-trip - men måske er der en af jer hajer der ved om det er muligt :)
Avatar billede jokkejensen Novice
28. juni 2010 - 11:54 #1
kan du give et eksempel ? - noget at arbejde udfra ?

i xslt kan du godt lave undtagelser.

Vh
Avatar billede lassefj Nybegynder
02. september 2010 - 00:35 #2
Jeg har en XML. Denne XML kan fremvises som HTML i en browser via et XSLT Stylesheet.

Jeg vil gerne kunne rette i XML værdier direkte i den producerede HTML i browseren?
Avatar billede jokkejensen Novice
26. november 2010 - 12:34 #3
Så skal du ikke gøre det med xslt, for at redigere xml, skal du jo skrive til en xml fil, og derfor har du brug for at oprette tråden i den serverscript kategori som du nu foretrækker, php, asp eller .net, eller et 4.

Smid et svar, og luk spørgsmålet, og opret et nyt i en passende kategori.

Med overskriften, redigere xml.
Avatar billede lassefj Nybegynder
27. november 2010 - 18:54 #4
Hej,

Formålet med spørgsmålet var at finde en måde at redigere xml'en på en let visuel måde.

Som du skriver, så er det lettest at klare det ved at mappe XML'en i et programmeringssprog - f.eks. C#. Der er biblioteker som gør det ret let at foretage den manøvre - på nogle udvalgte felter

Mvh.
Lasse